onsdag 26 september 2012

Reportage!

Hej!!
För nästan precis 1 år sedan var det en reporter och fotograf här!
De gjorde ett reportage om min papperstillverkning som var med i "Drömhem & Trädgård i februari i år (finns i bloggen till vänster). Reportern Åsa Langefors tittade på min hemsida inför reportaget och såg vårt hus. Hon ville även parallellt med pappers-reportaget göra ett jobb om vårt hus "Villa Nord".
Hon tog med sig fotografen Monika Norrby hit och det var en rolig dag!
 
Reportaget om huset kom nu - i den senaste tidningen "Villaägaren". Det är en tidning jag aldrig sett innan. Den går ut till medlemmar av Villaäganas riksförbund och är väl inte så känd.
 
Det var många sidor och jättekul att se!
 
Lite fel i texten här och där:) Som ovan: "Loppis-shopping" blev familjens nya helgnöje" Hahaha, jag skulle vilja se sambon hänga med på loppis:)
 
Här har vi köket. Jag och döttrarna bakar frallor dagen till ära.
 
Ovanpå skåpen står min samling av gamla burkar.
 
Jag har tait 1 bild på vaje uppslag, och en på varje sida. Kanske kan man se lite bättre då.
 
Hall/trappa upp
 
Vardagsrum (åååh, vad jag skulle vilja slipa och vitlasera golvet...)
 

 
Verandan som är vinterbonad så att man kan vara där året om!
 
De översta 2 bilderna från vårt sovrum. De understa 2 från Claras rum.
 
Och t.o.m 2 sidor med "så fixar ni stilen":)

Vardagsrummet
Reportage om papperstillverningen har det ju varit några stycken genom åren, men aldrig om huset! 
Jag tycker det är jättekul!
Texten är ju för liten att läsa, men om det är många som undrar vad det står kan jag försöka ta bättre närbilder.
Kram Anna

17 kommentarer:

Änglarum sa...

undrar om inte den dyker upp i mor o fars brevlåda! så jag kan läsa den..reportaget ser jätte fint ut!kram Jessica

Ann sa...

Hej vännen,
Jättefint reportage med många bilder. Ditt hus ser verkligen inbjudande ut!!! Kul när de gör det lite personligt så man ser vilka som bor där.
Vårt reportage är väldigt höstigt, så om det blir sålt (det vet man ju aldrig) så kommer det i en tidning till nästa höst. Lååång väntan. Men det var otroligt kul att få chansen att vara med om det!
Hälsa Clara att hon har ett drömrum, ser det ut som!
Stor kram från Ann

blockethuset sa...

Fint hus..

Maj sa...

Det kommer såå mycket reklam hos oss och jag hoppas inte jag missat detta utan jag ska kolla extra noga i posten nu. Vilket jättefint hus/inredning du har. Det är sena timmen som vanligt och jag tittar in igen imorgon för att se lite mer noga. //M

Torpliv sa...

Så roligt, då ska jag hålla utkik efter tidningen! Förstår att de ville göra ett reportage från ert hem, ni bor ju så fantastiskt fint!
Kram Petra

Unknown sa...

Jag har ju sett ditt vackra hem och kan intyga att det är nästan vackrare än bilderna visar;)

Så härligt reportage och så roligt för er.

Önskar dig en härlig dag
Kram

Sofia sa...

Men så roligt! och sååå fint ni har det... Verkligen kul att får se!
Kram Sofia

Rosa i huset i vitt sa...

Så kul och så fint du ser ut att ha det hemma hos dig

kram Rosa

www.InWhite4You.se sa...

Oh vilken rolig grej att få va med om. Fint ni bor. Ha en bra loppishelg med maken. Hi hi
Kram Lena

Vita Magasinet sa...

Vilket fint reportage och roligt att se hur fint ni har det. Verkligen genomtänkt och enhetligt. Jag vill också slipa och vitlasera vårt golv, det är likadant som ert, men vi har öppen planlösning så det blir en himla massa kvadratmeter! Kram / Inggun

Eva Agnes sa...

Vilket underbart hem du har Anna. Mysigt och helt i min stil.
Ser fram emot att få den tidningen i brevlådan så småningom.
Helgkramar
Eva

katha´s kortmakeri sa...

Grattis va kul med ett så stort repotage. Skulle gärna se mer...
Ha en fin kväll!
Kram Katha

gittan sa...

Åh vad kul, grattis! Ang. ditt golv så kan du ju vitlacka det istället för att vitlasera (då kan man dessutom ångra sig, eller nästa ägare, om man vill) Det är inte lika mycket jobb eftersom det oftast räcker med att matta ner den gamla lacken för att sedan lägga på den nya med vita pigment i. Du kan få lacken precis så vit du vill hos en kunnig färghandlare / Kram gittan

Unknown sa...

Hej! Trevligt reportage!
Vill Ni andra ha det lika fint som Anna? Titta in i våran Shabby chic butik KäraTing! www.karating.se. Där finns även Annas produkter :-) / Lena & Jan

Fägring Stor Återbruk &Vintage inredning sa...

Åh så fint allting är!
Kul att se eftersom jag numera bor i lägenhet! Kram Berit

Madame Nyberg sa...

Men va fiiiiint du har det.
KramKram
Anna-Lena

Butik Älva sa...

Vi fick slipat och vitlaserat vårt parkettgolv i stora rummet när vi flyttade in i vårt hus, för lite drygt ett år sedan.
Det blev mycket bättre, men inte perfekt. De säger att det gärna blir lite flammigt, när det är ekparkett under.

Har fler parkettgolv jag skulle vilja göra vid. På ovanvåningen skulle jag vilja gråmåla dom... ;o)