tisdag 18 september 2012

Kundbesök i Småland

Hej!
Igår var jag på kundbesök! Äntligen! Jag har verkligen längtat för det var så länge sedan!
Åkte låååångt denna dag.
Började hos Anna som har butiken "Lilla Hjärtat" i Tingsryd.
 
Anna fick en härlig blomsterleverans när jag kom!
 
En söt blomsteraffär, liten men välfylld!
 
Det fanns även en liten presenthörna.
 
Färden gick vidare till "Styragårdens trädgård" i Väckelsång!
 
Här har vi ägaren Ulrik. Han startade med shabby chic redan för 8 år sedan då det var betydligt svårare att hitta leverantörer än vad det är nu!
 
En helt fantastisk affär i ett gammalt hus med takbalkar och vackra fönster!
 
HUR mycket att titta på som helst! Tyvärr är deras hemsida kapad och jag har inget att hänvisa till, men är ni i närheten - åk dit!
 
Jag åkte vidare till fina affären "Margarethas eftr." i Hovmantorp

Här var jag på besök i våras och det är så mycket fint att se!
 
Butiken är uppdelad i flera rum och avdelningar.
 
Så vackert och smakfullt överallt!
 
Här skulle man ju kunna tänka sig att ta en liten tupplur!

Sista besöket för dagen blev Växjö!
 
Butiken "Änglabacken" var även den en idyll!
 
Det måste vara ett fantastiskt jobb att få omge sig med så mycket fina saker! Men jag klagar inte på mitt jobb jag heller...:) Jag får ju åka på härliga kundbesök och se så mycket vackert! Och framförallt träffa människorna bakom butikerna!
I mitten av bilden står en helt bedårande gammal rostig barnsäng!

Nöjd och ganska trött åkte jag hem efter denna långa härliga dag!
Kram Anna

14 kommentarer:

Maj sa...

oh så många fina butiker...det skulle inte vara svårt att hitta något att köpa där inte. //M

Unknown sa...

Åh så många vackra butiker du får besöka, nästa gång får jag nog ta och lifta med bara för att få shoppa;)

Önskar dig en härlig dag
Kram
Annie

pepparkakshuset sa...

hejhej vilka härliga miljöer, kan du låta bli att handla då du är där*ler?

ha en härlig lillördag
kramar ELLINOR

Rosa i huset i vitt sa...

Många fina ställen du var på

ha en bra dag och en trevlig helg
kram Rosa

Nyanser av vitt sa...

Vilka underbara kundbesök. Hoppas också att du kom hem med fyllt orderblock :O)
Sköt om dig
Kram Agneta

Nyanser av vitt sa...

Åh vad roligt Anna. Hur gick det med proverna du skickade upp till MB ?
Kram

Anonym sa...

Vilka underbara butiker du besöker. Det är perfekt att gå in på din blogg och kolla vilka butiker man kan besöka.
Kram Birgitta

Skaparglädje sa...

Första gången jag tittar in hos dig och då ser jag att du varit och besökt mina hemtrakter. Jag bor ungefär mitt i kan man säga, två mil till Tingsryd, två mil till Väckelsång, två mil till Hovmantorp men lite längre till Växjö. Och alla butiker utom den i Växjö har jag besökt.
Kram!

Eva Agnes sa...

Vilka helt underbara butiker du har besökt.
jag blir helt nostalgisk av deras inredningar.
Kram och ha en skön helg
Eva

Eva Agnes sa...

Vilka helt underbara butiker du har besökt.
jag blir helt nostalgisk av deras inredningar.
Kram och ha en skön helg
Eva

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja, det måste vara ett roligt jobb att få åka på kundbesök och se så mycket vackert!
Kram
MArie

www.InWhite4You.se sa...

Vilket underbart jobb du har. Man blir väldigt avundsjuk. Njut av dig vardag och visa gärna fler bilder.
Kram Lena

Torpliv sa...

Å, så många fina butiker du besöker, måste vara riktigt roligt! Hoppas du fick med dig massor av nya beställningar hem! Jag hade förmodligen haft bilen full med saker när jag åkte hem istället =)
Så tråkigt att din favorit hade åkt i golvet, förstår att det inte är lätt att få tag i en liknande julkula och det blir väl inte heller riktigt detsamma som en du ärvt förstår jag. Hoppas iallafall att vi får se fler vackra julkulor som dessa i handeln i år! =)
Ha en fin dag, Anna!
Kram Petra

blockethuset sa...

Oj vilka bra tips..