lördag 8 september 2012

Diktkort!

Hej!
Några dagar innan Formex blev jag kontaktad av Siv Andersson. Siv är Sveriges populäraste och mest lästa kortpoet! Hennes diktkort har sålt i nästan 3 miljoner exemplar.
 
Säkert känner ni igen korten.
 
Här är nog den mest välkända "Ett nyfött barn". 
Siv hade några nyskrivna dikter som hon undrade om jag skulle vilja trycka på mitt handgjorda papper. Jag fick snabbt ihop några prototyper och tog med och visade på Formex.
 
Korten är c:a 7 x 14 cm med hål och snöre i ovankanten. 
Jag valde 3 underbara dikter som handlade om barn och nyfödda att starta med!
 
"Gratulerar till babyn"
 
"På dopdagen"
"Välkommen till världen"

Uppdatering januari 2018:
Aldrig kunde jag väl ana vilken succé dessa kort skulle bli!:)
70.000 kort har passerat min sax (numera använder jag en skärmaskin) och vi är nu uppe i hela 112 olika titlar inkl. 6 engelska!
Alla dikter syns HÄR
Jag har även utökat med dikt & collage-tavlor.

Kram Anna

12 kommentarer:

Änglarum sa...

så fina texter och ljuvligt vackert på ditt fina papper ♥ ha en fin helg!kram Jessica

Cajsas Faster sa...

DE KOMMER SÄKERT BLI jättepoppis:)
Ha det skönt i höstsolen, Kram Marie

Rosa i huset i vitt sa...

Jättefina och vackra ..kommer att bli populära.
Ha en skön Söndag
kram Rosa

Unknown sa...

Men vilka härliga kort och vilken ljuvlig idé;) Jag tror på din idé och de kommer säkert att säljas som smör i småland.

Tack för din söta kommentar inne hos mig med;)

Kram
Annie

Chokladvillan 1910 sa...

Vackra kort ! ;)
Ha en härlig vecka & må så gott !
Kram Anki

Anonym sa...

Vilka underbara dikter på ett vackert papper.
Kram Birgitta

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ååh så fina!
Kram
Marie

Eva Agnes sa...

Helt fantastiskt fina dikter. Och på dina kort blir de något utöver det vanliga.
Kramar
Eva

katha´s kortmakeri sa...

Så roligt.
Helt underbar!
Kram Katha

Anette Nilsson sa...

Jag ringer dig i morgon och beställer dessa underbara små kort! Du är helt otroligt duktig på att hitta på nyheter hela tiden! Receptkorten blev direkt succé hos mig på PresenTErian i Jakobsberg!Vi hörs, Anette

annika sa...

Siv berättade för mig i dag om att du gör så fina kort med hennes dikter. Så fina kort! Jag gillar dem verkligen och länkar från min blogg.

annika

Lotta sa...

Hit hittade jag genom Annika.Vilka fantastiska kort Hon skriver som en gudinna Såååå vackert.Vilket skönt papper.
Jag har sett kort i liknande papper med en massa utstansade blommor på. Dubbelvikta.Spetsmönster.
Jag älskar detta ruckliga papper för det ser gammalt och gediget ut.
Snyggt jobbat.
Kramizzzz