onsdag 12 september 2012

Lite piff hemma

Hej!
Så länge sedan jag piffade lite i hemmet så jag var lite sugen på det häromdagen.
 
Ett köksskåp...
 
Blev ju mycket trevligare med lite hyllband!
 
TV-skåpet som jag fixade utvändigt för ett par år sedan har ju en trist insida. Skåpet står dessutom alltid öppet och är fullt av filmer...
 
Så jag klistrade upp lite gamla gulnade bibelblad inuti.
 
När det torkat såg det ut så här. Mycket trevligare!
 
Frågan är bara vad man gör åt botten... Bibelblad på den också blir nog lite to much..? Kanske skulle jag bara måla det vitt? Vad tycker ni? 

Såg just programmet Trinny & Susannah - VILKET trevligt program!:) Så där skulle man ju vilja att det hände! Bara bli haffad på sta´n och totalt omsylad!
Kram Anna

11 kommentarer:

Härliga Livet sa...

Vilket fint skåp. Skönt att kunna stänga om den värsta skiten man har.
Jag skulle måla vitt på hyll planet.
Ha en härliga dag.
Kram Pernilla

Nyanser av vitt sa...

Så fint det blev. Bara måla vitt eller varför inte svart :O)
Ha en fin dag
Kram Agneta

Unknown sa...

Åh älskar det skåpet, det har varit underlag för mycket inspiration;) Tänk att man kan använda bibelblad till så mycket;) Testa att slänga på lite vit färg, blir inte det bra så blaska över med svart;) (kanske inte blaska utan måla försiktigt är kanske mer att rekommendera;)

Önskar dig en härlig dag
Annie

Maj sa...

Jag skulle nog måla fast inte helt vitt utan mera ton-i-ton med textbladen...//M

Rosa i huset i vitt sa...

Jättefint tv-skåp..skulle måla botten vit
Kram Rosa

Anonym sa...

Så snyggt det blev i skåpet, en bra idé.
Kram Birgitta

Inspiration i vitt sa...

Hej söta Anna, du är såå kreativ och påhittig. Skåpet blev jättefint och att måla botten vit blir pricken över i:et. Hoppas att det gick bra för dig på Formex. Hann aldrig att se dig där tyvärr. Många kramar till dig/Ingela.

www.InWhite4You.se sa...

Rolig ide - tycker vitt blir bra. Läckert! Måste titta på dem i em. Tack för tipset. Tittar nästan aldrig på TV men det får det bli.
Ha en riktigt härlig helg.
Kram Lena

Elisabeth sa...

Vad härligt du gör det. Tänker att du kanske vill se senaste inlägget i webbutiken för Punctum saliens.
Trevlig helg!
Mvh
Elisabeth

Torpliv sa...

Så fint du har gjort med möblerna! Hade nog gjort som du skriver och bara målat vitt i botten, och ge kontrast till de vackra bladen du dekorerat med.
Tack för goa orden om missen, hon är nog den mest kelsjuka i världen och har för tillfället tagit plats i mitt knä.. =)
Ha en härlig lördag!
Kram Petra

Sofia sa...

Halloj!
Blev riktigt fint med Bibelbladen!
Jag hade nog målat vitt på botten....
Tomaterna ja, jodå nu äntligen finns det en massa mogna! Så frosten får gärna vänta länge innan den kommer...
Kram på dig!
Sofia