lördag 4 februari 2012

BioKontrast

Hej!

Jag är med i en "Film-kommité" som väljer filmer till Ulricehamns BioKontrast. Jag har varit med i den i många år nu, och eftersom jag älskar film passar det mig bra!

Vi kör 7 filmer per vårsäsong, och 7 per höstsäsong. På torsdag drar det igång med filmen"Pina"

Är det någon därute som sett den? Var den bra?

Handling:
Pina är en fantastisk kulturupplevelse i 3D regisserad av Wim
Wenders (Himmel över Berlin) och tillägnad den legendariska
koreografen Pina Bausch (1940-2009). I filmen medverkar
ensemblen från Tanztheater Wuppertal som framför personliga
tolkningar av Pinas unika dans i slående vackra inom och utomhus-
miljöer. En sensuell och häpnadsväckande resa in i nya dimensioner!

Kram Anna

3 kommentarer:

Lavendel o Lantliv sa...

Vilket otroligt spännande uppdrag du har. Och viktigt för vår kulturhistoria. Kram Eva-Lena

ida sa...

Hej vännen, nu var det längesen vi hördes, så jag blev så glad när jag såg att du skrivit ett par rader på bloggen.:) Jag har varit i butiken från morgon till kväll å det senaste så det har inte blivit så mycket annat än just det...:) Ja, visst måste jag känna mig helnöjd med Drömhem & Trädgård , känns fortfarande lite overkligt och det kanske det kommer vara tills jag ser reportaget i tidningen till jul.:)

Hihi, ja, du den lilla spisen...kunde inte släppa den med blicken när jag såg den, den var bara tvungen att få bo hos mig.;)

Hur är det med dig, Anna? Ser ju att du har fullt upp med allt möjligt, men är du tillfreds och mår bra tro?:)

Måste bestämt lägga an beställning hos dig snart :)Stor kram tills dess! /Ida

Lisa sa...

Hej fiffis...Ja du nog är det många är lite ilskna av sig på loppisar. Men men..Har inte alls sett den filmen. Är nog lite för kulturellt för mig kanske. Har inte sett så mycket film på senste åren. Har haft svårt för det efter olyckan och utbrändheten. Går liksom bäst med komedier, hhaa. Jaja de kommer nog. Önskar dig en underbar vecka och återkommer till din utlottning..

Kram Lisa