torsdag 3 november 2011

Trollhättan. Lilla Edet, Alingsås, Borås

Hej!

Nu har det ju passerat midnatt så även om det var "idag" - torsdag - jag var på kundbesökstur får jag väl skriva igår:) Först blev det 3 blomsteraffärer.

Började i Trollhättan hos Lillstugans blommor. Där var det fullt ös med gravsmyckningar och begravningsblommor!

Till vänster står ägarinnan Helena som haft butiken i 10 år.
Mitt i butiken stod denna vackra imperial-säng! Har själv en nästan exakt likadan, men den står stuvad på ett loft ovanför garaget och kommer inte plats... Kul idé att använda en säng till något helt annat!

Åkte vidare till Lilla Edet.

Här står ägarinnan Kaija som öppnade sin butik Lilla Edets blomstuga i februari i år. Hon hade jobbat hos Lillstugans blommor visade det sig!

En ljus och trevlig butik! Bordet mitt i lokalen hade jag inte tackat nej till!

Nästa stopp blev "Fägring stor" i Alingsås

Bilder inifrån butiken visade jag förra vändan jag var där, så idag blir det en utvändig bild!

Här står glada Berit och binder en bukett. Berit köpte bl.a "Eva Agnes Grafik"-kort och med alla 1.000 idéer hon har i huvudet kommer hon alldeles säkert att ha himla skoj med dem!


Hoppade in en snabb-visit hos Betty´s i Borås också. En alldeles fantastiskt vacker inredning/blomsteraffär som jag bloggat om innan, så även här blir det ett par utvändiga bilder denna gång!

Bettys hade 10-års jubileum nyss och hade haft enorma mängder kunder! Nu var det dags för den ena ägaren Niklas att åka en helg till Skottland för att ladda upp inför julrushen! Jodå, jag blev rejält avundsjuk - Skottland är fantastiskt!!

Sist på dagens rutt blev ett litet besök på "Lilla Myrten" i Brämhult

I ett uthus på tomten har Jaana gjort en liten fin butik som alldeles nyss hade 1-årsjubileum!

Här står Jaana och fixar smycken på en gammal vacker dörr hon fyndat i en lada. Så perfekt shabby chic den kan bli, alldeles utan någon ansträngning!:)

Jag är verkligen priviligerad som får åka runt och hälsa på i så mycket fina butiker som en del av mitt jobb!

Kram Anna

6 kommentarer:

Snögården sa...

Hej! Vilka trevliga resor du får göra. Du har så mycket fint att erbjuda .
Kram Anni

Rut och Signe sa...

Härliga inspirationsbilder för oss som också driver butiker. Ett tips angående dit olivträd. Ta ut det igen ett par dagar. Sen ställer du in det i en sval del av huset som håller kring 15 grader och lite ljus också. De gillar inte vårt inomhusklimat här i Sverige. Uterum kan funka till viss del. Bara inte det blir minusgrader. Mitt står i trapphuset som håller 15 grader och stormtrivs där. Lycka till Marie

Maria sa...

Ja jag säger det igen...ett sådant kul jobb du har. Nu skall jag in till Berit och kolla på korten. Detta får bli i nästa vecka. Önskar dig en skön helg. Kram Maria

Änglarum sa...

Hej Anna! tittar in o önskar dig en fin helg ♥ kramiz Jessica

Fägring Stor Återbruk &Vintage inredning sa...

Tack för visiten! Jag hann ej förbereda inför ditt besök, fullt upp med gravsmyckningar och avtackningar...men jag blev så nöjd med mina inköp. Korten är helt bedårande. Kram Berit

Viola sa...

Vilken härlig runda du varit på igen, ha en skön helg med de dina, kram