tisdag 22 november 2011

Skogen!

Hej!

Jag blir alltid lugn och harmonisk av att vara ute i skogen! Idag hade döttrarna studiedag, så på morgonen gick vi till skogen en sväng. Jag behövde mossa.

Nästan det första vi såg var ett rådjur som låg och tittade på oss! Vi var nära! Tyvärr blev alla bilder suddiga...
Tänk att mossa på ett gammalt träd kan vara så vackert!

Och på en sten. Fast det var just den där sten-mossan jag var ute efter...:)

Skogen gör mig lugn.

Denna höst är fantastisk! Många dagar med +10 och sol! I slutet på november! Ja, i såná lägen står jag ut med hösten! Jag gillar inte att frysa. Jag gillar inte snö. Förutom lite till jul då...Men fram tills dess får det gärna vara som det är nu!

Kram Anna

6 kommentarer:

Lisa sa...

Hej.. Så vackra ljuvliga bilder. Ja nog är det mysigt men jag ÄLSKAR snö. Tänk ljudet av knarrande snö under skorna och allt underbart skimmer när solen ligger på. Hoppas du fick de du behövde på turen. Vad ska de bli för fint av de då...

Kram Lisa

Anonym sa...

Åh vilket vackert rådjur;) visst är det härligt i skogen... Vår underbara natur som vi ibland kanske borde måna om lite mer;)

Önskar dig en härlig dag och ska bli kul att se vad då åstadkommer med mossan

Tre Tanter sa...

Visst är det härligt att besöka skogen och uppleva lugnet, vi önskar dig en härlig dag, 3 tanter

Sofia sa...

Håller med dig, snön kan hålla sig till jul.... Ja visst är det underbart skönt i skogen. Älskar att ströva runt och ta med ett och annnat hem....
Kram Sofia

Änglarum sa...

Hej! härligt med skogs turer,tyvärr blir det för sällan! här adventstökas det för fulla muggar :) jobbar hela helgen så då hinns det inte så mycke! kramiz Jessica

Torpliv sa...

Visst är det ett alldeles speciellt lugn att vara ute och gå i skogen, och så mycket fint pysselmaterial som man kan hitta! =)
Och jag håller med dig, njuter av varje härlig dag med plusgrader, och det har ju åtminstone häromkring varit riktigt soligt och fint också, underbart!
Hoppas du får en fin dag!
Kram Petra