måndag 28 november 2011

Pyssel!

Hej!

Igår när det stormade blev det en riktig pysseldag!

Började med att julpynta, sedan gjorde jag lite små paket av sockerbitar efter tips i bloggen Torpliv, och sedan satte jag igång med tavlor. Målade ju baksidor på dem med min systers dotter Malva för ett tag sedan. Nu får ni se vad det blev av dem.

Själva ramarna har jag klätt med bibelsidor.
Bakgrund av handgjort papper (på de flesta)

Och så de vackra korten som Eva Lundskog designat till mig som motiv! Korten kallar vi Eva Agnes Grafik

20 st. har jag gjort i måttet 15 x 20 cm. Nu är de även inslagna i cellofan med lite fint snöre upptill. Kanske ska de gå att sälja på julmarknaden i "Lev vackert"-butiken i Kristinehamn i helgen?

Idag blir det paperstillverkning, men först ett träningspass!

Kram Anna

12 kommentarer:

Änglarum sa...

Hej! så underbara tavlor,kommer gå som smör i solsken ;)) o visst är det kul med pyssel..ha en fin dag i pappers verkstan!kramiz Jessica

Sofia sa...

Hejsan du, klart att de går att säja! De är jätte fina, får lust att göra några själv.... jag har ju korten. Förresten, missa inte min tävling! lottar bla. ut en egentillverkad julstrumpa.
Ha det gott idag, kram Sofia

Home No.1 sa...

Hej Anna! Haha jag är snurrig, visst är det på FREDAG vi ses :-)
Kram!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så mycket fina tavlor du har gjort! Och så spännande med marknaden, du fotar väl så vi får se hur det ser ut...
Kram
Marie

Anette sa...

Halloj Anna
Vilka superfina tavlor du fixa,dom kommer helt klart att bli sålda.
Ha en fin kväll.
Kramen Anette

Anonym sa...

Vilka underbara tavlor du har gjort...

Ha det bra!

Kram Birgitta

Härliga Livet sa...

Så fina tavlor du har gjort. Dom kommer säker att gå åt. Kul med julmarknad.
Kram Pernilla

Torpliv sa...

Tavlorna blev verkligen söta, de kommer du få sålt lätt, tror jag. Fin ide med pappret runt ramarna! Såg att du fått förfrågan från Expressen också, så roligt! Måste vara riktigt spännande =)
Hoppas du får en härlig tisdag! Kram Petra

katha´s kortmakeri sa...

Så söta och fina kommer folk inte att kunna motstå.
Säger lycka till på julmarknaden.
Kram Katha

Anonym sa...

Åh vad ljuvliga tavlor, helt underbara. De kommer sälja som smör i småland;)

Önskar dig en härlig kväll

Lisa sa...

Oj så underbara kort du har gjort. Helt ljuvliga. Kommer gå som smör i solsken. Jo du är huvudet dumt får kroppen lida. Jag är ett väldigt bra exempel,hhhaa. Ha de så gott...

Kram Lisa

HEMLÄNGTAN sa...

Så duktig du är, det ser jättefint ut.
Och så roligt med tidningsreportaget. kul att få uppmärksamhet och uppskattning för det man gör!

Ha en fin dag!
/Jenny