torsdag 10 november 2011

Ledig onsdag!

Hej!

Igår hade jag en ledig dag...det var länge sedan! Det var dags för mor & barn-dagen! Jag, mina två systrar och våran mamma gör varje höst och vår en liten shoppingresa till Jönköping. Vår snälla mamma & pappa GER oss 2.500:-/var att shoppa loss för! Och det får inte vara saker till barnen utan ska vara till oss själva eller hemmet! Visst är det väl ett trevligt upplägg??:) Kvällen avslutar vi med att dessutom bli bjudna på restaurang av mamma! Ja, vi känner oss rejält bortskämda!:) Det blev som vanligt en härlig dag!

Vi brukar börja med att besöka en av mina kunder - Anna K

En vacker butik i Östra delen av Jönköping! Tyvärr var inte Anna-Karin där igår. Jag köpte med mig en liten ljuslykta i fattigmanssilver för det kan man ju inte få för många av!
Vi passade på att gå lite mer i Östra delen av staden och där fanns det massa trevliga butiker som vi inte sett innan! Bl.a en som hette Finrummet, tog tyvärr inga bilder där, men den var väldigt mysig!

Efter grekisk buffélunch åkte vi in till centrum. I en butik där jag aldrig brukar hitta något hittade jag denna stora ram. Bara stod och tittade och tittade, försökte gå därifrån, men nej, det GICK inte! Den fick följa med hem!:) Ska byta bilderna till Eva Agnes-grafikbilder och sätta den på toaletten när den är renoverad!

I butiken Finrummet hittade jag denna vackra plåtask. Vet inte vad jag ska ha den till, men den var ju så fin! Kläder hittade jag ingenting! Tyckta bara allt i butikerna var grått och beige och det vill jag inte ha...Så övriga inköp bler 2 par leggings, lite smink och massa goda théer. Har t.o.m pengar över denna gång. Det ska nog gå till en matberedare.

Under gårdagen kom det in 4 butiksorder och 3 förfrågningar, så här kan jag inte sitta, bäst att sätta igång med dagens jobb!:)

Kram Anna

10 kommentarer:

Änglarum sa...

Hej Anna! vilken mysig dag! jag var på stan en sväng mellan 13-1430 innan vår tjejdate..kanske vi gick om varandra ;)) ni hittade till finrummet med,den lilla butiken är mysig! Har ni inte varit på Chili thai o ätit innan,rekommenderar jag det varmt, thai buffe med dignande bord o lika mycke efterrätter ligger i närheten av den delen av stan.kramiz Jessica

Rut och Signe sa...

Åh, vad mysigt! Brukar också åka iväg med min mamma till trädgårdsbutiker om våren. Alltid lika härligt att få tillbringa tid med sina föräldrar. Kram Marie

freddesvitahem sa...

Vilka föräldrar du har. Kan tänka mig hur glad du blir över att kunna använda de till så mycket gott.
Hoppas du fyndat på fint till dig/hemmet.
Kramis

Anonym sa...

Visst är det härligt med en sådan dag...

Kram Birgitta

Lavendel o Lantliv sa...

Åh, vilken härlig mysdag med syrror och mamma. Verkligen fin present! Kram Eva-Lena

Anonym sa...

Åh ljuvliga Anna-K under min studietid i Jkpg så blev den butiken välbesökt och många drömmande minuter har spenderats där inne. Är nu i Jkpg hos svärföräldrarna och gissa vilken butik jag ska besöka imorgon;)

Mycket härligt upplägg med de där pengarna och kvalitetstiden låter härligt.

Ha nu en skön kväll

Torpliv sa...

Låter som en riktigt mysig dag! Och Jönköping har ju såå många fina butiker att strosa runt i.. För min del brukar det gå åt en halv dag bara till Stallqvarn.. =) Önskar dig en härlig helg!
Kram Petra

Lotta sa...

Dina föräldrar var då verkligen generösa. Hoppas att ni var nöjda med dagen Det låter i alla fall så.... Kram Lotta

flenmark sa...

Ja, vi är verkligen bortskämda! Helt underbart med en heldag tillsammans i lugn och ro med sina systrar och mor :) ! Lika kul som vanligt och OJ, vad mycket NYA ställen vi fått nu att besöka! Lät gott med Chili thai! Kanske är nåt för nästa gång! Vad är Stallqvarn tro? Finrummet var ju famtastiskt mysigt både butiken och ägaren (antar jag att det var) ! Där skulle dina fina grejer passat ypperligt!!!

Anette sa...

Halloj Anna
Meeen vilken härlig dag och vilken härlig mamma ;)
Så fina saker du hitta .
Ha en härlig kväll.
Kramen Anette