tisdag 28 februari 2012

Vinst nr 1 och en berättelse!

Hej!


Ja, tänka sig... Jag som aldrig vinner har vunnit 2 bloggtävlingar inom loppet av en vecka!!


Vinst nr. 1 kom från gulliga Agneta med bloggen "Stil & Charm" Hon har även en webbutik med HUR mycket fint som helst och snart en gårdsbutik! Agneta är kund till mig och hon har vunnit av mig en gång! Jag fick en alldeles ljuvlig plåtask! STOR var den också, jag trodde det var en liten en! Tack snälla Agneta! Tävlingen hölls av Anette med "Vita rosor"


Jag har vunnit en tävling till, men den vinsten har jag inte fått än, så det berättar jag om en annan gång.



På tal om vinster måste jag berätta en rolig sak som hände mig en gång i ungdomens dagar...För jag HAR faktiskt vunnit en gång, när det behövdes som mest...



Jag flyttade hemifrån när jag var 16 år. Det var på den tiden då man inte behövde gymnasium för att komma vidare, man fick jobb! Så jag hoppade av efter 9:an och fick jobb i en blomsteraffär som jag ville så gärna! Lönen var 85:-/dag och det var lite även på den tiden. Men jag kunde flytta till en egen lägenhet, som kostade 365:-/mån! Vilken frihet det var!! Dock tröt pengarna i slutet på en månad i april. Det var måndag. Jag hade 50:- kvar i plånboken, men skulle få lön på samma fredag. Jag tänkte: Vad har jag i frysen/kylen? Jag kunde ha potatis & löksoppa 2 dagar och spaghetti & köttfärssås 2 dagar, ja då så! Så då var jag så idiotisk att jag köpte mig en trisslott. Gissa vad som hände?! Jag vann 1.000:- Aldrig hade det väl kommit så lägligt!!:)



Tack för alla kommentarer om tapetval! Men 15 minuter efter att jag bloggade om det, fick jag fram en tavelram jag köpte i höstas som ska vara där inne och lade den på tapetprovet. Då stod allt plötsligt glasklart! Det blir vintage-tapeten! Motiven har jag bytt ut mot Eva Agnesbilder, men jag ska visa allt sedan när det är klart! Nu hänger det på när sambon ska spackla och tapetsera...
Kram Anna

14 kommentarer:

Anette sa...

Halloj Anna ;)
Grattis igen till den fina burken.
Jaha och du brukar kalla mej för turgumma hi hi din tur nu då ;)
Åhhh vilken härlig tapet,de kommer bli kanonfint.
Ha en härlig kväll.
Kramen Anette

Camillas vita villa sa...

Hej!
Var inne och bloggade och då såg jag "Anna Wickström vinnare". Vilken härlig känsla att få uppleva det två gånger på en vecka, men som du skrev så var det länge sedan...
Ha det så bra
Kram Camilla

Betongglädje sa...

Vilken helt underbar tavla! Det blir kanonfint, jag ser riktigt framför mej hur superbra det blir!
Åh grattis till vinster!!
Vilken solig berättelse! Härligt!
Stor kram

Anonym sa...

Vilken härlig vinst, grattis;)

Härlig tapet kommer bli hur bra som helst på toaletten. Å vilken härlig berättelse de är verkligen med triss som de säger "plötsligt händer det"

Önskar dig en härlig kväll

Änglarum sa...

Grattis till dina vinster!kul tapetvalet blev ju helrätt ;) kram Jessica

Härliga Livet sa...

Hej !
Grattis till vinsterna tur gumma där.
Det kommer att bli hur fint som helst. Ser framemot mer bilder sen.
kram Pernilla

pepparkakshuset sa...

vilken turgumma, måste ha känts fantastiskt:)))

ser fram emot ramen på plats*ler

med hopp om en skön onsdag

kramelikram ELLINOR

Ann-tikt & Sånt sa...

Grattis !!
Det är härligt med vinster. Man känner sig "utvald".
Tack för din söta blogg och att vi får vara med....
Kram ANNIKA

Elsa och Helena sa...

Ja, med den ramen förstår jag ditt val. Det kommer att bli hur snyggt som helst.

Elsa hade du ju redan, så då är ju valet glasklart.

Ja, ibland måste man ha tur, 1000 kr var mycket pengar då.

KRAMKRAM Helena...och grattis till vinsterna:)

Parfymista sa...

Vad fint det kommer att bli!

Vita Falkens Lantliv sa...

Hej!

Stort grattis till dina vinster:)
Alltid lika kul att vinna!

Kram Susanne

Eva Agnes sa...

Grattis Anna!
Kul att vinna två gånger samma vecka. Och den lilla historien från din ungdom var väl superfin.
Tänk astt vinna 1000 kornor när du var så fattih.
Kramar
Eva Agnes

Stil & Charm Lantlig inredning sa...

Hej Anna! Vad roligt att du tyckte om plåtasken. Den är riktigt söt och populär. Ska bli kul att ses.
Ha det så gott !
Kram, Agneta.

Stil & Charm Lantlig inredning sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.