tisdag 7 februari 2012

Arbetet fortskrider

Hej!

Arbetet fortskrider...Det lager spackel som var under klinkersen behövde också hackas bort sa pappa vid en snabb koll igår. En 3 cm tjock platta. Så det har jag gjort nu, och även tagit bort fotlisten. En sak till har jag gjort, men det visar jag inte än...


Snickaren kom hit med pärlspont. Först ska den ligga i rumsvärme någon dag, och sedan ska den grundmålas. Många längder var det. Det ska sättas 1,60 upp, och även i taket. Förhoppningsvis kommer snickaren i början av nästa vecka. Pappa kommer nog och lägger golvet imorgon.

Jag har gjort lite presentkort till en kund i Skåne.

Det är så kul att göra presentkort för alla vill ha det utformat på olika sätt!

Kram Anna

6 kommentarer:

Änglarum sa...

Spännande att se resultatet sen ;)
fina kort som vanligt Anna :0 ha en fin dag!kram Jessica

Viola sa...

Ser fram emot fortsättningen med golv och pärlspont...äntligen lindring i kylan...har varit slappardag idag men imorgon kommer nog alla försenade varor som skulle anlänt idag...väntar flera pallar..ha de, kram

Lisa sa...

Oj du kreativa Anna..Så du jobbar. Man blir mat, hahaha. Olyckan var att jag blev påkörd i jobbet bakifrån i en sån där liten Smartbil. Jobbade i Hemsjukvården på en VC i Sthlm. Hade provanstälning och sjukskrev mig inte trots besvär och gick tillslut under av alla smärta och värk. Men nu är de bättre. Men bra blir man aldrig. Bara att lära sig leva med det. Eftersom jag inte sjukskrev mig direkt efter så har jag dessvärre aldrig fått nån ersättning för olyckan. Vulle ju så gärna ha jobbet och trodde de skulle gå över. Även om sjukhuset och läkaren tvivlade. Men men.. Phuu ja de var lite om de. Ha de så bäst nu..

Kram Lisa

Anonym sa...

ÅH vad roligt att det börjar komma igång.Men vilket jobb att slita bort golvet, phu måste vara rena träningspasset;) Ska bli roligt att se hur det kommer se ut när allt är färdigt. Och otroligt vackra presentkort...

Önskar dig en härlig kväll
Kramar

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så härligt att få göra i ordning. Ska bli spännande att se resultatet sedan.
Kram
Marie

Elsa och Helena sa...

Väntar med spänning på resultatet och vilken snäll pappa du har!

KRAMAR