måndag 6 februari 2012

Projekt på gång

Hej!

USCH vad kallt det är!! Jag ÄR ingen vän av vintern...I fredags kväll när jag kom hem bestämde jag att jag inte skulle sticka ut näsan utanför dörren innan måndag morgon och så blev det...Vi har haft problem med pelletspannan i helgen, den orkar helt enkelt inte med...Vi har fått köra extra el-element lite här och där. Rörmokaren kom hit i morse och kollade till pannan, och när han då ändå var här passade jag på att be honom ta bort toa och handfat i tråktoaletten jag skrev om för ett tag sedan.

Tänkte att om golvet blir klart och allt är tomt kanske snickaren rappar på och kommer...
Bakom toaletten kom denna "snygga":) tapet fram. Känns som att den satt där på 60talet?

Nu har jag tillbringat någon timme med att knacka bort klinkers. Så ska kära pappa komma hit och lägga ett vitlaserat trägolv. Funderar på en liten specialare vid ingången... Skönt att ha kommit igång!

Som sagt var vi inomhus hela helgen, och jag och sambon satt timme efter timme och fick ihop mitt bokslut. Gött att ha det klart!

Kram Anna

5 kommentarer:

Stil & Charm Lantlig inredning sa...

Hej Anna! Ja det ska bli jättekul med gårdsbutik. Självklart ska du komma förbi. Det ser jag fram emot. Håller du också på att rusta hemma! Det gör vi också.
Badrummen får en helrenovering.
Förhoppningsvis klart före sportlovet. :)
Ha det så gott! Kram, Agneta.

Lisa sa...

Ja du där kommer inte att vara nån tråktoa mera kan jag tänka. Så duktig du är..

Kram Lisa

Ann sa...

Hej Anna, Jag har också "boat" i helgen, förkyld som 17.
Kul att få följa din tråktoa. Känner jag dig rätt kommer det att bli jättefint!
Kram, Ann i Mellby

Torpliv sa...

Så spännande att få göra om, hoppas vi får följa ditt projekt och få se hur fint du gör!
Hit tog det över ett år innan snickarna kom. När de väl dök upp blev det förvisso snabbt och bra gjort, men de verkar helt klart ha en egen agenda. Hoppas och håller tummarna för att dina dyker upp betydligt snabbare än så, så att du får fint på din tråktoa! =)
Ha en fin dag! Kram Petra

Härliga Livet sa...

Heja Anna. Hihi, du är som jag . Sätter igång direkt annars blir det inte av. Bort med tråk toan. Ska bli kul att följa ditt jobb där.
Slit inte ihjäl dig nu.
Kram Pernilla