tisdag 9 augusti 2011

Rosa blomsterprakt

Hej!

Just nu är rabtten på baksidan av huset helt översållad av rosa blomsterprakt! Aldrig har det blommat så mycket och intensivt!


Här är pampiga höstanemoner, de blommar länge!

Åt höger har vi Malva och dubbel mjölkklocka.

Malvan vräker sg runt hörnet på huset, behöver nog bindas upp...

Inne i verandan blommar pelargonierna som aldrig förr!

En del nya för i år, andra övervintrade. Ibland lyckas man.

Här är den Mårbacka som har flest blommor just nu!

Avslutar med en grön bild. För första gången har jag odlat bondbönor! De är SÅ goda, lättkokade med lite smör på!

Kram Anna

5 kommentarer:

Härliga Livet sa...

Vilka underbara blommor du har. Hos mig är allt utblommat och ogräset har tagit över en del när vi va på semester. Suck. Men pillar man lite så blir det fort fint igen.
Ha en fortsatt skön sommar.
Kram Pernilla

Viola sa...

Nog har du massor att njuta utav och dessutom i härliga rosa nyanser, I like :) gissa om vi har hålligång här hemma, Malte och jag, hur jag ska kunna sköta butiken imorgon fattar jag inte...ska bli spännande, kramen

Lisa sa...

Åh så fint du har gumman. Älskar pellisar men de blir som lianer hos mig bara. Ha de bäst..

Kram Lisa

Anonym sa...

Ser helt ljuvligt ut... Underbara blommor

Önskar dig en skön dag

Fägring Stor Återbruk &Vintage inredning sa...

Jag älskar höstanemonerna. blev förälskad i dem för ett antal år sedan när jag såg dem i en slottsträdgård tillsammans med hasselört(som kant & undervegitation) Underbart!!!!