måndag 1 augusti 2011

Kundbesök & Mässa

Hej!

Då var jag hemma från hantverksmässan i Båstad och är snart på väg till en sista semestersväng till Helsingborg med familjen och min mamma och pappa, en årlig tradition!

På väg ner till mässan i torsdags besökte jag 3 av mina kunder. Här är trevliga Ingela som har den nyöppnade (2,5 månad bara!) butiken "Lilla Magasinet blommor & interiör" i Getinge.

I denna underbara byggnad låg den lilla fina fräscha blomster och inredningsbutiken!
Ingela bjöd på en bulle så stor så det var som en lunch...:)

Nästa stopp blev i Harplinge utanför Halmstad i butiken "Små Ting & heminredning"

Här är gulliga Katarina med dotten som hjälper till!

En ljuvligt härlig vit butik! Vackra saker från golv till tak!

En gårdsbutik som är väl värd ett besök!

Sista stoppet blev hos rara Ann på "Ann-Tikt & sån´t" lite utanför Laholm!

I detta helt fantastiska hus bor Ann! Som hon själv uttryckte det "De första 2 åren fick jag nypa mig själv i armen för jag trodde inte det var sant! Jag förstår det!


I en gammal ladugård har Ann & maken gett mängder av tid & kraft på att få till en fantastisk butik!

Ann blandar gammalt och nytt med en extrem fingertoppskänsla! Allt flöt ihop på ett fantastiskt sätt!

Ann bjöd på god tonfisksallad!


Och så anlände jag till Båstad och mässan. Tom monter som krävde några timmars jobb innan den såg ut...

...så här:

Bredvid mig stod Anette som gör vackra silversmycken

Vi delade rum, lyckades hitta ett privatboende 5 min gångväg från mässan! Ett enkelt rum med en våningssäng, men det är ju allt som behövs!
Nä, nu ska jag äta, så sticker vi på semester!

Kram Anna

4 kommentarer:

Rut och Signe sa...

Så fina butiker du visar! Själv är man så fokuserad vid sin egen butik men att se andras ger mig inspiration. Ha det gott, Marie

Änglarna finns sa...

Tassar in och önskar dej en härlig semester!
Kram Annika

Lisa sa...

Ojojoj, så många fina ställen du landat på. Man blir helt lyrisk. Fint de blev i ståndet gumman. Gick nog kanon förståss. Ha nu en ljuvlig semester...

Kram Lisa

Anette sa...

Tusen tack för trevligt sällskap i Båstad :)
Hade tur o fick fortsatt försäljning i G:a Köpstad, grannar mm..
Ha det så bra så hörs vi!
Kram Anette