lördag 27 augusti 2011

Ny mobil, städning m.m

Hej!


Min gamla mobil (sambons avlagda) gav upp igår. Laga? Ingen idé sa telefonaffären.

Ok, sa jag. Jag behöver en telefon man kan ringa/ta emot samtal och sms. That´s it. Enklast tänkbara, behöver bara kunna bli nådd vart jag än är.

Döm om min förvåning - det FANNS!! För 295:- bara!! Trodde inte det i denna teknikdjungel som är nuförtiden! Visst..ibland när man är ute på vift skulle det vara bra att kunna läsa mail också, men det är ett så fåtal gånger så jag klarar mig ändå.


Städning pågår så det ska vara fint till onsdag då reportern kommer! Hela övervåningen är klar, och nu är det de tunga bitarna kvar. Köket, min verkstad där det ena reportaget ska göras, källaren (verkstaden är ju där...) mittt katastrof-kontor m.m...

Och så lite roligt pynt med blommor och sån´t det sista.

Kram Anna

9 kommentarer:

Betongglädje sa...

Vad spännande med repotage:) du får tala om så man vet när det kommer!!
Bra med enkla telefoner, det är nog de som håller längst....
Duktig du är som städar så. Ha en skön lördagkväll och slut på helgen!
KRAM

Sockerklaras sa...

Anna, du är rar du...tack, för all uppmuntran och alla fina ord om renoveringen! Ett trollspö i handen...det var fint sagt...:)

Jag ser att du har mycket spännande på gång du också! Funderat på Huseby Julmarknad förresten?

Fler människor skulle behöva Anna-grejer hemma!:D

Stor kram! /Ida

Lisa sa...

Kommer bli så fint hjärtat. Spännande att se sen, sååå nyfiken
vet du. Fiffa på nu och ta de lite lugnt ändå. Bra med billiga mobiler ifall man råkar ja göra nåt med dom du vet...


Kram lisa

Cajsas Faster sa...

Grattis till reportage.Det ska bli kul att läsa!
Ha det bra!

Kram Marie

Lavendel o Lantliv sa...

Va kul att få läsa sedan. Tack för det fina kuvertet med proverna, återkommer med beställning! Kram Eva-Lena

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Hej vännen!

Underbar glasveranda, det är ju en sån som jag försöker få till, hihi!

I dag har jag varit hos Anita, Drömmar i vitt, och sett dina fina alster irl, så mycket fint du har gjort. =)

Kram kram

Nyanser av vitt sa...

Så spännande vännen.
Kram Agneta

Bitte sa...

Hej Anna!

Vad roligt att du vill vara med i utlottningen! Jag glömde skriva när den slutar, det är den 5/9 :-).

Vad spännande med reportage, Drömhem & Trädgård är min favorittidning också så då kommer jag garanterat att läsa reportaget framöver :-).

Jag ska kika runt i din blogg, jag ser att du har en hel del fint... kanske något jag kan beställa av dig? :-)

Ha en fortsatt fin vecka!

Kramar
Bitte

Viola sa...

Så klart du ska ställa ut..:) det är väl inget att fundera på ! HA DE, kram