måndag 21 mars 2016

Nyrenoverad verkstad!

Hej!
Idag ska jag inviga min nyrenoverade verkstad!
Nu blev det ju motljus, men det har verkligen blivit ett lyft på min arbetsplats!
Här är min verkstad där jag tillverkar mitt handgjorda papper.


Så här såg det ut innan... Flagande färg och bedrövligt dystert.

Bakom arbetsbänken kändes det långt ifrån fräscht...

Många timmars skurande med fasadtvätt och bortknackande av lös puts blev det.
Och sedan målning med en dov söt rosa färg!

Nu håller det några år igen.
Det är ju lite extrema förhållanden där nere i källaren.
Kallt när jag inte är där och hög värme och luftfuktighet när jag jobbar.
Inte konstigt att det såg ut som det gjorde...
Färgaffären sa att det kommer bli så igen - om man inte dränerar.

Underbart gulligt är det nu i alla fall, så nu ska jag sätta fart ner och tillverka papper!
Kram Anna



3 kommentarer:

Loppisälskare sa...

Nu kommer säkert inspirationen att flöda för fullt. Tänk renoveringen och vårsolen, vilken kombo...
Kram / RosMarie

Anonym sa...

Super snyggt, så lätt allt kommer att gå... som en dans. Tänk vad lite färg gör mycket...
Kram Birgitta

Nyanser av vitt sa...

Jättemysigt Anna. Tittar in för att önska dig en Glad Påsk
Kram Agneta