söndag 18 september 2011

Tjejfest och Marstrand

Hej!

I fredags kväll hade vi "mamma-träff"! Vi är ett gäng på 6 mammor som träffas en kväll varannan månad. Vi har hängt ihop sedan barnen var små, men nu för tiden träffas vi inte med barnen utan själva. Vi brukar köra olika lands-teman, spansk, svensk, fransk, japanskt o.s.v, men denna kväll bröt Susanne av med Skaldjurstema! Det var kräftor och räkor och Ernst kantarellpaj och en himmelsk saffransås (också Ernst) att dippa i.


Ett "gött" gäng på totalt 6 st, varav alla inte ville vara med på bild. Själv slipper man ju när man håller i kameran...:)

Tidigt nästa morgon begav sig jag och familjen till underbara Marstrand! Jag överraskade med att ha bokat in en hotellnatt, tyckte vi behövde komma bort 1 dygn!

Det är SÅ mycket vackra hus på Marstrandsön!

Här kan man snacka om snickarglädje!

Det var mulet men uppehåll.

Vi tog en lång promenad runt hela ön.

Så vackert!





Sista delen går genom en riktigt härlig trollskog!

Kvällen avslutades på en underbar restaurang som bara hade levande ljus! Vi trodde inte det var öppet när vi närmade oss, men sedan såg vi alla ljus! Så stämningsfullt och så god mat! Jag tog en underbar fisk och skaldjurssoppa.

I fredags kom alla höstens nyheter! Så nu är prio 1 att få iväg de beställningar som väntar. Sedan ska allt märkas upp, kollas igenom och läggas upp i lagret på viden. Det tar nog några dagar. Innehållet i alla lådor kommer jag visa imorgon tror jag.

Kram Anna

5 kommentarer:

Lisa sa...

Hej hjärtat..Oj så ljuvliga bilder från Marsstrand. Har aldrig arit där men man blir väldigt sugen. Ser ut som om du fått an massa väldigt fina saker. Ser fram emot en närmare titt sen. Tjejträff de är ju gött de med go mat och lite tjat. Ha en skön söndag..

Kram Lisa

Änglarna finns sa...

Mysigt med tjejträff!!
Ja du. Marstrand är ngt speciellt!!
Har det ju väldigt när..kanske är så att det är för nära. Var där mycket när barnen var yngre. Håller med dej..så vackert!!
Ha en fortsatt underbar söndag!
Kram Annika

Anonym sa...

Allt ser underbart ut, miljön, maten, ja allt...

Kram Birgitta

Betongglädje sa...

Mysigt med Marstrand... jag har väldigt roliga midsommarminnen från Marstrand, var nog kanske 2o år, jag och en tjejkompis åkte dit. Jag sov iaf. i en sovsäck där på baksidan av Socitetshuset 2 nätter, som värsta uteliggaren ;) sedan tog vi in på något litet hotell ;)
Men det är underbar och fin omgivning där!
Ha det gott!
KRAM

Änglarum sa...

Halloj!
så skoj med tjej träffar..vi hade ju en i veckan som gick.. det brukar vara så roligt att träffas! Vilket underbart ställe ni var på,ser gör mysigt ut.kramiz Jessica