tisdag 27 september 2011

Lite projekt

Hej!

Titta vad dottern Clara hittade i vår TRÄDGÅRD!! Här går man och letar i skogen utan resultat och så växer det HÄR!? Och här har vi bott i 4 år och inte upptäckt det! Inga mängder, men varsin liten förrätt blev det.

För några år sedan ropade jag in detta lilla bord på en auktion. Jag tyckte om det! Av någon anledning har det blivit stående uppe på vinden.
Nu ville yngsta dottern Ida ha ett skrivbord med stol.

Stol hade jag en gammal sliten sparad från mitt barndomshem.
Slipa, slipa, och tvätta. Och så fram med vit målarfärg.

Ja, det blev ju riktigt bra!

Här är ett annat projekt jag gjorde nyligen. Jag konserverar brudbuketter ibland. Här är buketten dagen efter bröllopet. Man tar ett kort, gör en skiss, plockar isär hela buketten, lägger alla blommor i blå sand som heter Blågel. Där får den ligga någon vecka. Sedan tar man upp den och limmar ihop alltihop igen!

Sedan har brudparet ett vackert minne från sin stora dag!

Jag har sett i bloggar att en del tar in olivträden inomhus på vintern. Bara rätt upp och ner i vanlig rumstemperatur. Jag vet inte om det funkar, men vi provar ute på verandan! (Nej, tidningarna under ska inte ligga kvar:))

Men de här...svindyra Japansk lärkträden undrar jag vart vi ska ha...De vill tydligen ha mörkt och svalt på vintern och fäller av allt. De är genomsura av allt regnande, men jag hoppas de ska överleva... Det lutar åt att ställa dem i matkällaren.

Kram Anna

7 kommentarer:

Lisa sa...

Hej vännen min..Ja du vilken bukett man blir ju salig av mindre. Tänk att du kan fiffa sånt. Duktig du är. Jag har då inte än listat ut var jag ska göra av mitt olivträd än. Är ju ine så stort här i Norge och inte speciellt kallt inomhus heller. Jaja, vi får se. Just nu bor en massa spindlar i det med. Dina var så vackra alla träden...

Kram Lisa

Anette sa...

Halloj vännen
Åhh va fint du gör med buketter:)
Skrivbordet och stolen ser ut som nya.
Olivträd...ja du jag tog in mitt för nån vecka sen och de lever då,men fäller lite blad :( vi får se hur de går.
Ha en underbar kväll.
Kramar Anette

Härligt med gulingar vid tomten hi hi

Lavendel o Lantliv sa...

Va fint det blev både med möblerna och buketten!Kram Eva-Lena

freddesvitahem sa...

Wow. Vad roligt att den yngsta ville ha "nytt". Snyggt blev det framför fönstret. GILLA!
Härligt att du kan pyssla annat med och ta vara på en fin bukett.
Hoppas ditt olivträd överlever vintern.
Har dålig erfarenhet av mina som jag haft tidigare.
Kanske inte tagit hand om de så väl.

Tack för du tittar in hos mig då o då.
Gör jag med här fast kanske inte lämna damm efter mig.
KRAMIS

Marie Louise sa...

Charmig blogg har du och ideérik..länkar din blogg till min:
vitavidder.blogspot.com
Kram Marie

Snögården sa...

Hej. Så fint det blev och vilken brudbukett .vad duktig du är alltså på allt...
Kramis Anni

Änglarum sa...

Hej Anna!
Ahh..kantareller på tomten tom.inte dåligt ;) så fint det blev med färg o fix på skrivbord o stol! ja du ang träden! Ingen aning,såna dyrgripar vill man ju absolut skall klara vintern ;) kramiz Jessica