fredag 26 april 2013

Kundbesök igen...

Hej!
Igår var det verkligen en härlig vårdag med klarblå himmel! Dags för kundbesök igen, och på 2 av ställena glömde jag tyvärr ta upp kameran...Började i alla fall i Götene hos Bonanders Ur & Guld, en klassisk guldaffär som köper lite kort, magneter och dikter.
Vidare till härliga "Emeli´s" i Lidköping!
Det är ett underbart café i den gamla delen av vackra Lidköping.
Med en liten avdelning med heminredning m.m.
Allt är helt i gammal stil, från inredning till kaffekoppar!
Det är så underbart gulligt!
Emeli har även ett modernt café och ytterligare ett café i området Spiken. Många järn i elden för denna góa tjej!
Utanför är det det gamla Lidköping med en så söt liten gata!
Lidköping är värt ett besök om ni är ute och far i sommar, glöm då inte att ta en fika på Limtorget!

Efter Emeli´s åkte jag till Tibro och blomsteraffären "Gröna boden". Där glömde jag alltså fotografera, men det finns blommor och uteväxter i mängd!

Sedan blev det en social visit hos det glada paret Viström på Hackspetten.
De är grossister som jag, och vi har träffats på ett antal mässor genom åren.
De har en liten gårdsbutik som verkligen är värd ett besök!
Sååå mycket fint!
Nere till höger skymtar lite produkter från mig...
Beppe snickrar och Marita målar vackert!
Denna del är det gamla utedasset där bänken finns kvar i original.
Här vill man sova som en prinsessa!
Inuti själva boningshuset var det som en dröm! Men där tog jag inte kort.
Kram Anna

13 kommentarer:

Elsa och Helena sa...

Åhh Anna, du måste ha världens bästa jobb. Så mycket fint du får se och träffa så många trevliga människor.

Vet ju förstås hade det ligger hårt arbete bakom alla trevligheter!

KRAM och en skön helg...Hlena

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så mycket härliga ställen det finns. Du gör väl en lista på alla du besöker, så att vi vet var vi ska åka i sommar :))
Kram
Marie

Rosa i huset i vitt sa...

Så mysiga ställen
ha en trevlig helg
kram Rosa

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Vilka roliga besök du får göra!
Verkligen bra tips för utflykter i sommar:)
Ha en fin kväll.
Kram Jennie

Fröken Tindra sa...

Vad härligt det måste vara att komma iväg till så´na miljöer!
Ha en skön helg!
Kram!

Maria sa...

Hej där. Nu sitter jag ner en stund med regnet och haglet forsande ner här utanför. Må så gott från Maria

Rosa i huset i vitt sa...

grattis till dig i efterskott..kul att vi fyller på samma dag
kram Rosa

katha´s kortmakeri sa...

Grattis i efterskott!
Så många fina ställen du får besöka.
Ha de gott!
Kram Katha

Unknown sa...

Härliga besök du gjort (igen). SÅ roligt det var att träffa dig i helgen hoppas det inte dröjer för länge innan vi ses igen(kanske stöter vi ihop med varandra på mupparnas (eller var de så de hette;)

Önskar dig en fin kväll och hoppas födelsedagen blev precis så som du ville;)

Kram
Annie

Anonym sa...

Oj,så många härliga butiker, Lidköping verkar vara ett måste... underbara gamla hus.
Kram Birgitta

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

hejsan.
Ja du vet ju att jag är lite glömsk hihi. Bor i Vetlanda och när jag kommit igång med allt och lokalen är färdig och så så får du gärna komma och visa dina saker, det jag har sett är jätte fint och köper gärna in av dig:)
Ha en fin kväll.
Kram Jennie

VisaLiza sa...

Alltid lika inspirerande att läsa om dina kundbesök. Du skulle egentligen göra en reseguide till alla fantastiska ställen du besöker. Kramar Liza

Ann-tikt & Sånt sa...

Hej!
Vilken mysig liten runda du har gjort!
Kram
Annika