onsdag 17 april 2013

Experiment

Hej!
Idag stod papperstillverkning på schemat och först gjorde jag 170 ark vita.
Men så har jag beställt hem lite olika färgpigment jag var nyfiken på...
En av färgerna var turkos. Tänkte mig att det kunde vara snyggt på handgjort papper. 
Massan blev ordentligt turkos.
Men själva pappren...Jag vet inte jag. Inte ser de särskilt turkosa ut...
Mer som en mellanblå...
Man vet inte hur det blir innan de är torra imorgon.
Provade att droppa i ett par droppar rött, men det blev fel. Lade pipetten på bänken och de droppar som fanns i den började rinna ner i spillhinken. Den var nog extra koncentrerad den röda, för visst ser det ut som en hink BLOD!?:)
Ja, det får bli nästa gång jag testar rött på allvar, vill prova att få fram en cerise färg också.
Kram Anna

5 kommentarer:

Sirpa sa...

Hej! Roligt att se lite hur du gör papper! Där nere är bilder från en godis affär:)Har en fortsatt skön dag!
Kram Sirpa♥

Flickorna i Mellby sa...

Hej,
Spännande att experimentera lite! Man kan aldrig veta hur det slutar...
Den blå ser fin ut tycker jag.
Här i södraste Halland får vi hålla i hatten idag! Ingen idé att kratta alltså.
Kram
Ann

Änglarum sa...

Hej! otroligt spännande att prova sig fram o så klart massor av jobb o tålamod! Önskar dig en Trevlig helg!kram Jessica

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

vad fint med turkost och cerise papper!
Ja tänk att det alltid ska vara något som händer hihi, en hink med blod..du kan ju skrämma någon ordentligt med det:)
Ha en fin kväll.
Kram Jennie

Nyanser av vitt sa...

Mycket jobb med det där vännen. Tittar in för att önska dig en fin helg.
Sköt om dig
kram Agneta