lördag 8 oktober 2011

sömnad

Hej!

Idag har jag sytt! Kan lova att det inte hör till vanligheterna, det var länge sedan sist!

Jag har en sommarjacka som jag tycker mycket om! Fin lite figursydd modell. Men den var urblekt och sliten runt halsen.


Så jag färgade den svart, sydde en snedremsa över det slitna runt halsen, och pyntade upp den med lite svart spets!


Ja, nu gick blixten på av någon anledning så den ser grå ut igen, men den ÄR svart:)

Spets runt midjan och på en ficka...

...och runt ärmen.


Baksidan funderar jag på att dra ett snäpp till och sy på en shabby chic-motiv på rutan där... Kanske även en bred spets i nerkanten runt hela jackan...? Vad tror ni??

Denna söta ask köpte jag med mig från Tio tusen sköna ting häromdagen!

Kram Anna

8 kommentarer:

Änglarum sa...

Hejsan! så bra när favvo plagget kan hänga med ett tag till!så snyggt dessutom! nyss hemkommen från en stadstur med ett loppis besök o några små fynd ;) trevlig helg! kramiz Jessica

Lily sa...

Så fint du fixat favvoplagget!
Kram
Lily

Elzie sa...

Vad snygg den blev, din jacka. Inte alltid man behöver köpa nytt. Men burken du köpt var söt ändå!!
Hoppas du har en fin helg.
Kram Elzie

Lavendel o Lantliv sa...

Jättefint, vad duktig du är på att sy! Kram Eva-Lena

Anonym sa...

Den blev jättefin... Kul när man kan fixa till så att det blir som nytt.

Kram Birgitta

freddesvitahem sa...

duktig du är på förvandla till något fint igen.
Härligt.
Kram
gillar inte när blixten kommer in då färgen inte stämmer.
Kramis

Sofia sa...

Hejsan Anna! Vad roligt att du kikade in på min blogg. Det här med att blogga är verkligen så roligt... precis som du sa. Du, jag vill gärna veta när de nya vykorten kommer, de var så jätte fina. Ha en bra dag.... Kram Sofia

Unknown sa...

Åhhh vill ha!!!