onsdag 11 maj 2011

Lidköping, Skara m.m

Hej!


Här är det senast gjorda presentkortet - till Fägring stor i Alingsås


Märker att fler och fler väljer att ha denna modell i liggande format, och det ser trevligt ut!
Igår var jag på kundbesöksdag igen, så kul det är!!

Började i Lidköping hos Emeli som driver Emeli´s = 1 bageri/modernt café OCH ett gammaldags café! Eftersom hon bakar nästan allt själv och har totalt 12 anställda har hon minst sagt fullt upp! Emeli har mycket speciella bakverk och vill t.ex inte pyssla med vanliga traditionella prinsessbakelser, utan sätter ribban lite högre än så!

Vi höll oss mest i det gammaldags cafét och det var en idyll! Alla kaffekoppar och kannor som användes vid servering var gamla och vackra. En ren nostalgi att titta i den hyllan!

Har ni sett ett så sött rum! Inuti det gamla huset var det uppdelat i flera olika rum, detta var nog sötast! Och så var det förstås utomhusplatser också. Ångrar SÅ att jag inte tog ett kort utvändigt på det lilla huset i det gamla kvarteret! Besök rekommenderas!

I en liten del av huset fanns det inredningssaker.

Åkte vidare till Götene och min återförsäljare "Bonanders Ur & Guld". Här är Margareta som ägt butiken i 25 år. Jag har inte så många guldaffärer som åf, mest är det shabby chic-butiker! Men det är kul att ha några! Kort behövs ju även där!

Här kommer en ny kund till mig, Caroline som driver Bergers bokhandel i Skara. Ringde henne dagen innan och frågade om jag fick göra ett besök och det fick jag. Det blev en stor beställning på både textilprodukter & kort! Butiken är uppdelad i 2 delar. Den ena är bokhandel, och den andra inredning i den vita stilen.

Jättefina saker!

Vände tillbaka till Lidköping för ett snabb-besök hos Lila Ella där jag tyvärr glömde ta kort! En härlig shabby-chicbutik!


Och så avslutade jag dagen hos Carina som har butiken Sara Videbeck
Carina har även en grossistverksamhet som heter Cabrezu, så det brukade bli Cabrezu på f.m och butiken på e.m. Även detta var i ett härligt gammalt hus med flera rum och avdelningar.

Detta rum innehöll mycket textil och rosor

Detta kallades köket, även där mycket textil + kaffe, thé m.m. Så fanns det även avdelning med potpurrier, aroma, doftljus m.m. Mycket att se.



Måste även berätta om en liten olycka...Tuggade tuggumi i förrgår och plötsligt knastrade det i det! Tog ut det, och då var det fullt av amalgamflisor i det, från en gammal lagning! Jag fick ingen tid innan måndag och det är ett STORT hål rakt upp! Och jag som ska på bloggträff i helgen...Inte har jag ont och inte syns det, men känns ändå väldigt obehagligt!


Kram Anna

Inga kommentarer: