söndag 7 oktober 2012

Utflykt till Röttle

Hej!
Denna fina höstdag var vi på utflykt i Gränna-trakten.
 
Min sambo har denna sommar börjat utöva fridykning och hade köpt en ny tjockare dräkt som han ville prova om den höll värmen. Yngsta dottern hängde på ner i vattnet, men kom snabbt upp igen...:) Hennes dräkt är inte lika tjock. Själv hade jag inte kommit på tanken att prova.
I ett område som heter Röttle finns dessa underbara miljöer!
 
Lite "Bullerby-känsla" med mängder av små söta röda hus!
 
Fantastiska naturstigar där vi gick en sväng.
Verkligen idylliskt!
Kram Anna

9 kommentarer:

Trädgårds/Hage-intresserad sa...

Hua, badade din kar nu! Eller var det i sommar, inte för att skillnaden i temp er speciellt mycket större nu!

Vad fint ställe det der Röttle!

Ha en fin dag!

Unknown sa...

Brrrrr för dykning nu, väldigt modigt av dottern dock;)
Härliga bilder verkar vara ett fridfullt område.

Önskar dig en härlig dag
KRam
Annie

Rosa i huset i vitt sa...

såg verkligen mysigt ut
För kallt i vattnet brrr.....
Ha en bra vecka
kram Rosa

Änglarum sa...

Visst är där fint! Vi var där för ett par år sedan en ljummen sommarkväll o grillade.det levde man på länge!! kram Jessica

Elsa och Helena sa...

Tack för tipset med kärleksörten! Vilken härlig utflykt och vilken vacker miljö. Fint har du fotat också!

KRAM Helena

www.InWhite4You.se sa...

Vad fin plats du besökt. Ja vi har många fina outforskade ställen i vårt avlånga land. Huh pigg gubbe du har - jag skulle nog inte heller vara intresserad av detta slags äventyr.

Färgglada höstlövshälsningar till dig.
Kram Lena

Maria sa...

Ja med en dräkt går det väl an men burrrr va kallt. Vilka vackra bilder du visar.....en otrolig miljö. Kram från Maria

Titti sa...

Hej
Ville bara tacka än en gång för de fina sakerna som kom för några dagar sedan. Ha en fin kväll. Kram Titti ( fd dumlefluff.blogspot.se)

Eva Agnes sa...

Hej Anna!
Nu sitter jag här i Västerås med min laptop. Varför jag är här är för att jag skulle passa min dotters och svärsons hund när de reser till Nice för att fira hans 50-årsdag.
Nu blev det så att dottern blev sjuk så att de kunde inte resa.
Min present till 50-
åringen var passningen av hunden i en vecka och nu sitter jag här och känner att en fysisk present borde jag nog ha nu när han firar hemma.
Tor du att du kan hjälpa mig med en musmmatta för män? Du vet den med den förföriska damen.

Han heter
Anders Lundskog
Kungsängsgatan 19 B lgh 1103


Jag blir evigt tacksam om du hjälper mig ur denna knipa.
Kramar
Eva