lördag 13 oktober 2012

Drömresor...

Hej!
Nog har vi väl alla drömresor... Länder och platser man vill besöka innan man dör... 
Eftersom drömmar är gratis skriver jag nu ställen jag skulle vilja besöka (eller besöka en gång till) 
Bilder har jag hämtat på nätet.
 
Provence...Så som jag tänker mig hur Provence ser ut visar bilden klockrent! Kan även tänka mig en rundresa i Franska landsbygden och bo på olika charmiga vingårdar...
 
Vår i Paris...
...och höst i New York. Jag de två SKA jag göra någon gång!
USA i övrigt intresserar mig inte så mycket, men just New York verkar lockande! (skyller på "Sex and the city")
 
Jag var i Nepal för många år sedan. Var med på en fantastisk rundresa i Indien som även innehöll 3 dagar i Nepal! Dessvärre var jag så vidrigt magsjuk i 2 dygn att jag inte hann se så mycket:( Jag vill se MER av detta vackra land!
 
Någon gång måsta man väl också åka till en paradisö...Maldiverna eller så...Bara ligga i solstolen, läsa och dricka goda paraplydrinkar...Annars gillar jag att uppleva saker!
 
Islands natur verkar lockande! Bada i varma källor t.ex
 
Skottland SKA jag tillbaka till! Bland de bästa semestrar vi haft! Vi bilade och låg på B&B och såg massor!
 
Irland - den gröna ön - tror jag man måste se också!
 
Österrike - vandra i alperna - det vill jag göra!
 
Nya Zeelands natur verkar helt fantastisk!
 
Madeira vill jag tillbaka till! Otrolig natur och härliga vandringar i naturen!

Du som läser: Vart vill DU åka? Gör dig en egen drömresetråd vet´ja!
Som sagt är drömmar gratis...
"Säg inte att du är fattig för att dina drömmar inte gått i uppfyllelse, verkligt fattig är bara den som aldrig drömt."
Marie Von Ebner- Eschenbach

Kram Anna

12 kommentarer:

Unknown sa...

Visst är det härligt med drömmar, utan drömmar tror jag livet blir ganska tråkigt. Här drömmer vi om att ge oss ut på semester i husbil, bila runt i vårt avlånga land, besöka alla vänner vi har ut med vägarna, och självklart besöka alla loppisar;)

Önskar dig en härlig kväll
Kram
Annie

Unknown sa...

Vilken härlig resa jag tror jag följer med dig. Ha en underbar morgondag kram Beijan

Maj sa...

Vilken härlig resa! Men jag följer inte med dig....ja kanske till Provence och sedan utefter Rivieran ner till landet med stort L, dvs Italien. Dit drömmer jag, för det blir nog bara en dröm, om att åka och vara borta ett par månader och hinna med allt jag vill se där utan stress. Florens,Venedig,Opera i Verona, Rom.....//M

katha´s kortmakeri sa...

Tur att man kan drömma sig bort,här är mörkt och regnit..
En tur till Thailand igen med snorkling vore inte dumt... eller den underbara ön Jersey med en cykel tur bland lavendelfälten.
Ha en drömlik dag.
Kram Katha

Sofia sa...

Fantastiska bilder! Man kan riktigt drömma sig bort....
Gillar särskilt den första med all Lavendel!
Kramis!
Sofia

Rosa i huset i vitt sa...

Första bilden gillar jag bäst och visst måste man ha sina drömmar
ha en bra kväll
kram Rosa

Anonym sa...

Underbara bilder, visst blir man sugen på att resa någonstans. Har varit i Karibien några gånger och det är precis som på bilderna... värme, lagom bris, härliga stränder och ett härligt blått hav.
Fast en resa till Skottland vore inte helt fel.
Kram Birgitta

Eva Agnes sa...

Jag kan tänka mig att sitta och slappa på Café Flores i Paris. Förra våren var jag där med sonen och han tog mig dit.
Själv föredrar jag lugna "tillställningar" nu för tiden. Trivs väldigt bra hemma.
Men de bästa resor jag gjort är till Tokyo, HongKong och Bangkok. Det var 1963 och vi flög dit via Alaska. Den resan glömmer jag aldrig.
Sedan var det SanFrancisko där jag hälsade på dottern flera gånger. Det är det enda jag sett av USA men det räcker för mig.
För några år sedan blev jag bjuden att resa med till Venedig vilket var en fascinerande upplevelse.
Dessa resor sticker ut.
Kram Eva

Viola sa...

V har så gott som samma resemål på önskelistan :) men det får duga med Spanien på söndag, kram

Flickorna i Mellby sa...

Åhh Anna, När sticker vi?? Jag hänger jättegärna med på hela trippen!!
Vårt drömresmål är annars Australien (av förklarliga skäl) Mannens båda bröder med familjer bor i Perth, så när vi reser långt blir det helst dit.Med trevligt stop-over några nätter någonstans på vägen. Tyvärr kan det inte bli så ofta, men om ett par år igen så...
Kram, Ann

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Visst finns det mycket man vill se här i världen. Hoppas att man hinner med en del av det man vill se...
Kram
MArie

Torpliv sa...

Vilka fantastiska platser du besökt, och kommer att besöka =) Vi funderar på att bila i Europa, gärna igenom Frankrike och till Italien. Och det vore fantastiskt att få utforska gamla, vackra ruiner i Kambodja...

Det är bara att drömma vidare, har man tur kanske man får se en del av alla vackra platser, det finns ju så många.
Ha en fin dag!
Kram Petra