fredag 26 oktober 2012

Lite tid...

Hej!
Oj, över en vecka sedan jag bloggade! "Ingen rast - ingen ro, bara slita - bara gno..."
Så är livet nu. Jobba, jobba, jobba! Men snart ska jag ha några dagar ledigt...
Jag har utformat en ny serie recept - julgodis!
 
På mitt handgjorda papper har jag tryckt 7 favoritrecept på hemlagat godis! Formatet är c:a 7x14 cm. Upptill är det ett snöre. Under receptet har jag tryckt en söt vintagebild. Pris för privatkunder är 25:-/st + porto, återförsäljare hänvisas till hemsidan.Korten får inte utsättas för väta...
 
Min personliga favorit "Strykande åtgång"! Jag lovar att de går åt ganska fort...:)
 
Dajm, fudge,  ischoklad
 
Knäck, kola, klassisk glögg.
 
Jag har även utformat, snickrat ihop och målat ett antal kortställ. Sågningen fick jag hjälp med av "Ateljé Hackspetten" i Hjo. Kortställen är tänkta till mina återförsäljare och har plats för 8 omgångar kort. Både receptkort och Siv Anderssons vackra diktkort passar utmärkt i stället!
 
Så har jag målat om köksluckorna också!
 
Det var väldigt slitet här och där...På ett icke shabby chict-vis:)
 
Nu är det i bra skick igen. Köket är från 70-talet, men jag tycker formen på det duger fint!
Kram Anna

14 kommentarer:

Rosa i huset i vitt sa...

Du har ett jättefint kök och vilka fina kortlådor du har gjort

ha en trevlig helg
kram Rosa

Lilla Källängen sa...

Vilka fina kort med recept! Så snyggt det skulle vara att ha de hängande i köket:-)
Å köket är jättefint, behövs absolut inte göras något där...själv har vi svarta köksluckor, kanske inte riktigt min stil men nåt fick gubben också bestämma:-)
Ha en riktigt fin helg
kram Anneli

Tant Otteskrufv sa...

Kul med receptlapparna!Maila mig så kan jag förklara det där med en ny skribent.

Unknown sa...

Åh vilka härliga kort hm måste nog snart göra en beställning av dig;) ditt kök är ljuvligt och helt perfekt.

Tack för senast och ha en härlig ledig helg.
Kram
Annie

Härliga Livet sa...

Ditt kök är ju jätte mysigt. Gillar golvet.
Kul med recept kort.
Önskar dig en härlig helg.
Kram Pernilla

Änglarum sa...

Hej Anna! fina kort kommer säkert gå åt i rasande fart :=) oj vad du legat i o jobbat o jobbat!hoppas du snart blir ledig< kram Jessica

Anonym sa...

Oj, vilka mysiga kort du har gjort. Ditt kök är perfekt, det är nog dax att göra om vårt.
Kram Birgitta

katha´s kortmakeri sa...

Så söta receptkort kommer säkert att bli populära.
Å kortlådor är mitt liv:)
Varför ser inte mitt kök från 70-talet ut som ditt... brun å gult hurra... Ska göras om någon gång.
Ha de gott vännen!
Kram Katha

Nyanser av vitt sa...

Vilken fin kortlåda till dina fina receptkort. Ha en fin söndag vännen
Kram Agneta

Nyanser av vitt sa...

Ha det toppen och hälsa en av mina absoluta favoritstäder :O)
Kör försiktigt

Camillas vita villa sa...

Hej!
Oj vad du grejar men visst är det roligt att pyssla. Dina kort är så fina, häftigt med julgodisrecept. Nu längtar jag verkligen till advent och mer pyssel.
Ha det!
Kram Camilla

MirEll sa...

Vilka fina receptkort, de skulle man sätta på en burk som man lagt i de torra ingredienserna i. En perfekt värdinnegåva nu i jul.
Och vilket fint kök ni har, det kan man inte tro att det är från 70-talet.
Ha en bra dag! Linda

Sofia sa...

Väldigt fina receptkort, du har gjort!
Ja, jag hör av mig till dig så fort jag vet hur man gör med bilderna och betalning... och så...
Avskyr när det strular och man måste läsa sig till hur man gör på Engelska!
Vi får se hur det går...
Kram kram
Sofia

Torpliv sa...

Du har ett väldigt fint kök! Snyggt med vita luckor och golvet är så läckert också!
Såg dina fina receptkort när vi var på torget i Stenungsund i helgen, supersöta! Var också i en liten fin butik utanför Jörlanda, Mia Maräng. Har du varit där?
Hoppas du får en fin onsdag!
Kram Petra