fredag 3 oktober 2014

Pyssel och fynd

Hej!
Här rasar tiden i en hiskelig fart!
Jag har varit ute på kundbesök 2 veckor i rad och glömt kameran hemma båda gångerna...:(
Så det får bli ett litet pyssel och fynd-inlägg.
Denna söta mini-resväska hittade jag på Himlarum
Med lite vit färg och insida med smårutig tapet fixade jag en fin
väska att ha diktkorten i!
Diktkorten är ju min storsäljare!
Ibland när jag är ute och reser och det är långt mellan 2 kunder, händer det numera att jag tar lilla mini-väskan och hoppar in i någon blomster/inredningsaffär på vägen och visar dem.

Nästa pyssel...
Jag var på loppis och hittade massa små trädådor!
Min hjärna gick igång på vad man kunde göra med dem...
Först och främst målade jag alla vita.
Tapeter, bibelblad, spetsar... Kakform ovanpå för värmeljus på en del...
Och så förstås Sivs vackra dikter. Ska borra hål i dem så att de går att hänga på väggen, men borrmaskinen är spårlöst BORTA?!
All Helgona-helgen är det den årliga hantverksmässan i Sollebrunn.
Där ska jag vara med som utställare.
Dit tänkte jag ta med dessa små alster.


Ännu ett fynd...
På Tradera hittade jag denna speciella jacka!
Jag bryr mig aldrig om vilket märke mina kläder har, men denna har märket Desigual.
Efter lite googlande förstår jag att jag nog gjort ett fynd för dessa är tydligen dyra...
Använd 3 ggr och jag fick ge 275:- inkl. frakt.

Kram Anna

5 kommentarer:

Loppisälskare sa...

Oj vilka läckra fynd!!! En sån där liten resväska hade jag när jag var liten. Vill minnas att jag packade ner dockkläder i den. Lådorna hade jag också släpat hem. Du gjorde fina saker av dem. Och kappan...bara att gratulera till alla fina fynd.
Ha en fin helg!
RosMarie

Tant Gröns Lilla Bod sa...

Härliga fynd :). Så roligt när man hittar något man verkligen gillar. Hantverksmässan låter som en rolig tillställning. Jag önskar stort lycka till.

~ Maria ~

chris sa...

This is not a spam
Hello I'am Chris From France!!
You Have A Wonderful Blog Which I Consider To Be Registered In International Blog Dictionary. You Will Represent Your Country
Please Visit The Following Link And Comment Your Blog Name
Blog Url
Location Of Your Country Operating In Comment Session Which Will Be Added In Your Country List
On the right side, in the "green list", you will find all the countries and if you click them, you will find the names of blogs from that Country.
I ask you to follow our blog! thank you
http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/
Happy Blogging
****************
Detta är inte ett oönskat
Hej I'am Chris !! Från Frankrike
Du har en underbar blogg som jag anser vara registrerade i internationell ordbok blogg. Du kommer att representera ditt land
Finns på följande länk och hur din blogg namn
Blog URL
Operationell leasing av din land där kommer att bli hur Session Tillverkad i ditt land lista
På höger sida, i "gröna listan", kommer du att hitta alla länder och om du klickar på dem, hittar du namnen på bloggar från detta land.
Jag ber er att följa vår blogg! tack
http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/
Grattis Blogging

Anonym sa...

Så mycket fint du har fyndat, en sådan resväska hade jag när jag var liten.
Kul när man kan göra sådana fynd.
Kram Birgitta

Sofia sa...

Oh! vilken jacka! super snygg!
Väskan blev ju jätte söt och "diktlådorna" är en jätte bra idé... =)
Kramis Sofia