söndag 2 juni 2013

Second hand i Budapest

Hej!
Långt mellan inläggen, men det är mycket på gång med renovering av gamla fönster 
och slutförande av golv i växthus.
Tänkte i alla fall visa fynden jag gjorde i Budapest!
På en snedgata till våran gata där vi bodde, hittade jag en härlig antikaffär!
Hittade denna vackra box, av samma typ som gamla resväskor, men i litet format  25 x 20 cm och 15 hög.
Tyckte den var så fin! Undrar vad den använts till en gång i världen? Någon som vet?
Den ska helt klart med som skyltmaterial på Formexmässan i alla fall!
Några gamla underbara foton hittade jag också!
De får ligga på byrån som pynt...Behöver nog rensa lite där...

Sista dagen gick jag en egen liten sväng på våran gata. HELT klart är att vi bodde på den bästa tänkbara gata - Király Street - med hur mycket kul som helst att se och uppleva! 
Vi bodde fint på 7 Seasons apartments på nr. 8.

Hittade en helt fantastisk second-handbutik med hur mycket kul som helst! Både restpartier och Second Hand fanns det där. Shoppade loss en bra stund, för att inte tala om Lotta när jag berättade om den!:) "-Ta mig dit -NUU" skrek hon när hon såg mina fynd!:)
Plaggen kostade mellan 40-50:-/st och DÅ kan man verkligen shoppa!
En härlig sommarklänning...
...batik till stranden...
...sommarkaramell...
...midsommarklänning...?
Och så favoriten som jag nästan bott i sedan vi kommit hem:) Lättvättad är den också och torkar på ett ögonblick - och strykfri!

Kram Anna

9 kommentarer:

Änglarum sa...

Hej!jaså du är förkyld med :( inge vidare..men men bara att gilla läget! vilka fina fynd du gjorde! prislapparna gillades förstås :) skickar krya hälsningar till dig kram Jessica

Anonym sa...

Vilka underbara fynd du har gjort, väskan är verkligen fin och klänningarna är läckra.
Kram Birgitta

Chokladvillan 1910 sa...

Vilka härliga saker ! Vad kul;)
Gillade helt klart skrinet & priserna.
Må så gott !
Kram Anki

Härliga Livet sa...

Så mycke fint du har fyndat.
Sånt gillas när man kan göra fina fynd.
Ha en fin vecka.
Kram Pernilla

Britta sa...

Men åh så mycket fina kläder!

Ha en fin dag!
// Britta

Rosa i huset i vitt sa...

Vilka fynd du har gjort ..skrinet helt underbart och kläderna är ju jättefina
ha det bra
kram Rosa

Torpliv sa...

Kul att hitta så bra priser, det känns ju verkligen lyxigt att kunna handla så mycket fina kläder, och väskan var fantastisk! Ni verkar verkligen ha hittat rätt gata att tillbringa tid på i Budapest. =)
Må så gott!
Kram Petra

VisaLiza sa...

Vilka fina fynd du har gjort. Alltid spännande med loppis när man är utomlands tycker jag. Där finns annat att hitta än hemma och det är alltid kul. Den lilla väskan är verkligen otroligt söt. Kramar Liza

Unknown sa...

Verkar som om du kommit till paradiset;) Härliga fynd, jättesnygga kläder och en fantastisk låda.

Önskar dig en härlig nationaldag
Kram
Annie