tisdag 19 februari 2013

Mina bästa tips!

Hej!
Idag tänkte jag dela med mig av mina bästa tips på det ena och det andra!
Häng på och gör en egen tråd så kan vi kanske utbyta idéer!
 
Groblad. Tyvärr finns de ju bara på sommaren...Får man en flis i fingret - rispa lite med den nål och lägg på ett groblad med den ådriga sidan mot såret över natten.  
Nästa morgon ligger flisen vid ytan och är bara att plocka bort.
Den släta sidan på bladet sägs läka sår fort.

Så FORT jag har de minsta tendenser till förkylning tar jag Echinaforce. 40 droppar i lite vatten. Vet inte HUR många förkylningar jag motat bort på det viset!
Denna höst och vinter har jag tagit 1 Probion-tablett/dag. Jag tror det är därför jag inte varit förkyld en enda gång! De senaste 2 vintrarna har jag haft lunginflammation... Ska väl inte säga något än, för snart ligger jag kanske däckad...
 
Många har säkert som jag lite saker stående ovanpå köksskåpen. Vi alla vet ju hur flötigt och fett det blir ovanpå....
 
Men en gång fick jag det bästa tipset! Lägg väl spänd gladpack på skåpen. När det är dags att städa (vid jul eller så:)) tar man helt enkelt bara bort gladpacken och lägger på ny!
Mot hicka dricker vi 1 glas kallt vatten upp-och-ner.  
Lutade över handfatet dricker vi, och vips är hickan borta!
 
Vitlöksklyftor är pilliga att skala. Lägg dem i micron 10 sek så glider skalet av fort och lätt! 

Sååå...vad har DU för bästa tips?
Kram Anna

6 kommentarer:

Fru Lagom sa...

Det med gladpacken var ju smart! I den nya lägeneheten har jag dock ingen fri yta ovanpå skåpen, men ändå.

Jag fick alltid en sked lingonsylt direkt från burken av farmor när jag var liten och hade hicka. Den försvann på direkten.

Rosa i huset i vitt sa...

Vilka bra tips ....jag lägger tidningspapper i bilen ,det suger upp det blöta man drar med sig in och det slipper bli imma på fönsterrutorna sen.
kram Rosa

Härliga Livet sa...

Hej vännen !
Haha har ni oxå snark problem :0)
Min man snarkar hög jämt. Vi har alltid haft en extra säng i ett rum med tanke på när mina föräldrar kom på besök. Den sängen har nu min man övertagit till att sova nästan ständigt i. Alltså hallå, han vägrar att använda snark skena så då är det bara att traska in i den sängen så jag oxå får sova. Hans val !
Hoppas det fixar sig =)
Kram och trevlig helg på dig !

Pernilla

Unknown sa...

Men vilka härliga tips och vilken smart ide att dela med sig av sina bästa tips;)

Hmm det här med planscher. Endel gamla bilder kallas planscher trots att de inte har någon förstärkt kartong men jag anser att de riktiga planscherna (alltså gamla skolplancher) allt som oftast har en kartongbit bakom. Så ska du göra egna, så är mitt råd att sätta dem på en bit kartong då känns det genast lite lyxigare (och äldre)
Kram
Annie

Nyanser av vitt sa...

Vilka bra husmorstips. Jag är så trött jämt så nu äter jag D-vitamin.
Ja du Anna det var en riktigt chockartad upplevelse.
Ha en fin helg
Kram Agneta

Bland blommiga kaffekoppar och udda pinnstolar... sa...

Älskar tips, ska fundera ut något bra till dig =)