måndag 22 november 2010

Pinnar och loppisfynd

Hej!
Idag tänkte jag visa lite loppisfynd, och en uppfinning jag gjorde!
Visst är det kul med loppisar!
Alltid hittar man något kul att köpa med hem!
Gamla silversaker med krusiduller och snirklar är jag svag för...

En väldigt speciell spegel hittade jag en gång!

I sovrummet har vi denna gamla säng! Det var egentligen 2 enkelsängar som en duktig f.d granne fogade ihop nästan osynligt till dubbelsäng till oss! Sänglavlarna stod och skräpade i min farfars uthus, och jag såg att det kunde bli bra med lite omsorg och färg!

På sängen ligger dessa underbart vackra kuddar i vitbroderi!
Det var svärmor som hittade dem på en loppis till mig, och där träffade hon ju HELT rätt!

Tänk vilket arbete!!

Undrar vem som en gång i världen haft så mycket jobb...

Detta är då min lilla uppfinning!:) Jag har ju 1.000 pinnar att måla till bonaderna.
Och var ska man ha detta på tork - jo i en gammal spånkorg som jag nitade fast hönsnät på!
Doppar pinnarna i färg 4 och 4. Stryker ut det till mitten av pinnen. Ställer i nätet, och när det torkat vänder jag pinnen och tar andra halvan.
Ett shabby chic-utseende får pinnen automatiskt!
Kram Anna

Inga kommentarer: