fredag 30 januari 2015

Teneriffa!

Hej!
Vi har haft en härlig vecka på Teneriffa, så det blir en massa bilder idag.
Vi bodde på det bästa all inclusive-ställe någonsin!
Costa Los Gigantes, i orten Los Gigantes.
Fantastisk mat och mycket bra rum!
Enda nackdelen var mycket dålig internetuppkoppling.
Men å andra sidan - får jag bara kolla mail 1 gång/dag så kan jag faktiskt koppla av resterande tid!
Och det är väl det som är meningen...:)
Utsikten från rummet i 2 olika skepnader.
Det är grannön La Gomera som syns.

Efter 3 dagar vid poolen var jag lite rastlös... jag blir alltid det, är inte skapt för att bara ligga still.
Jag tänkte åkt med på en utfärd, men sambon tyckte vi kunde hyra bil över en dag i stället.
VILKEN vacker ö!!
Frodigt och grönt! Dessa små runda buskar fascinerade mig!
Nästan lite åt Skottland på sina ställen!
Vi var i en vacker by som hette Garachico i norr.
Sedan fortsatte vi in i landet för att få se Spaniens högsta berg Teide.
Här har vi Teide.
Här var naturen HELT annorlunda.
Som en blandning mellan en westernfilm, öken och månlandskap.
Mycket dramatisk natur!
Här är vi så högt att vi är ovanför molnen!
Kylig luft var det uppe i bergen.
På sina ställen blommade underbara rosa träd.
Kan det vara mandelblom?

Jag måste erkänna att jag hade förutfattade meningar om Teneriffa...
Trodde bara det var exploaterat med öken och inplanterad grönska vid hotellen.
Ja, visst - i turistorterna är det exploaterat. Men kommer man utanför och hyr bil och ger sig ut -
ja, då är det helt hänförande vackert!

Kram Anna


7 kommentarer:

Maj sa...

Roligt att se bilder från din resa. Jag har bara varit på Gran Canaria i ungdomen och då fanns ingen tid för natur osv när det fanns så många tjusiga killar. Fniss Trevlig helg /M

Torpliv sa...

Ni verkar ha haft en riktigt härlig semester! Och Teneriffa är ju verkligen fint och fantastiskt att klimat och natur skiftar så mycket bara mellan olika delar av ön. Roligt att få se dina bilder!
Önskar dig en fin helg!
Kram Petra

Camillas vita villa sa...

Oh, vad härligt det ser ut. Visst är det roligt att hyra bil och ge sig ut i okända trakter.
Helt klart, jag lever på fel plats.
Ha en fin lördag!
Ett litet tips, idag har Eva Goliat ( har inte riktigt koll om efternamnet stämmer) vernissage på museet mellan 11-15. Hon målar fantastiska akvareller.
Kram Camilla

Loppisälskare sa...

Vad härligt att få tanka energi med sol denna gråa vintertid. Ser underbart ut!
Ha en skön helg / RosMarie

Änglarum sa...

Hej Anna! härligt med avbrott i vinterland. härligt att få fylla på med sol energi..jag gillar inte heller att ligga pladask,brukar bli bilturer o dyligt..nu rekar vi för årets semester tripp kanske Italien igen har inte bestämt oss än.Ha det gott< kram Jessica

Anonym sa...

Tack för de fina bilderna, ni ser ut att ha haft en härlig semester.
Kram Birgitta

Åsa 69 sa...

Hej Anna
Vad kul att se bilder från Los Gigantes, där var jag och min familj i julas. Ett supertrevligt ställe måste jag säga.
Åsa Från Annecy scrapbooking