torsdag 20 mars 2014

Taberg & Jönköping

Hej!
Nu känns det som jag verkligen kommit igång med mina vår-kundbesök ordentligt!
Guldkanten i mitt yrkesliv och så roligt att se alla dessa fina butiker och träffa alla góa butiksägare!
1 dag/vecka försöker jag komma ut 2 perioder/år.
Idag började jag i Taberg hos den lilla fina blomsteraffäern "Tinas blommor".
Påsken har börjat leta sig in i butiken och fjädrar och tuppar fanns det mycket av.
Här står ägarinnan Martina - nygift och allt! Jag fick vara med på en kant i bröllopsplanerandet och de använde mitt handgjorda papper till inbjudningar, placeringskort m.m.
Det är alltid så roligt att komma in i blomsteraffärer! Det luktar så gott...Minns när jag jobbade i blomsteraffär och håret doftade blommor i slutet av dagen...

Sedan blev det Jönköping och Butik Gylldevik.
Denna fina butik ligger i området Torpa.
Det är bra lokal med härliga fönster!
Mycket fina saker har ägarinnan Annelie, som för övrigt kommer att finnas med 
i STT:s nästa Bygga & Bo bilaga med sitt underbara hus hon bor i i Ljungsarp!

Sedan åkte jag vidare till Anna K.
Anna-Karin med döttrar hade gjort om jättemycket i butiken och det hade blivit så bra!
En hel avdelning hade fått köksinriktning
Detta var ett härligt skåp!
Och har ni sett vilken trevlig produkt hon tagit in! 
En tjej med ett litet företag gör burkar med ingredienser till kakor. Allt ligger skiktat och fint och allt man behöver tillsätta är t.ex ägg och smör. Så otroligt mysigt och kreativt tycker jag!

Sist idag besökte jag Dimoda. 
Jag har aldrig varit i den butiken innan, men de är en del av kedjan som köper mycket diktkort av mig.
Trevligt att träffa ägarinnan Susanne för första gången!
De har mycket fint i sina butiker. Mycket vitt, men även mycket vårpasteller och lite blommor.

Man kan säga att jag haft en riktigt rolig dag på jobbet helt enkelt!:)

Kram Anna

3 kommentarer:

Maj sa...

Vilket underbart jobb du har även om jag förstår att du jobbar mycket med din produktion så får du ju enorm feed-back. Lycka till med vårförsäljningen /M

Anonym sa...

Alla dessa underbara butiker!
Ha en bra helg!
Kram Birgitta

Änglarum sa...

Hejsan Anna! alltid roligt när du visar från hemtrakten :)) Dimoda tycker jag faktiskt har himla mycket mysigt!! Anna k var ett tag sedan jag var,likaså Taberg! ha en fin vecka < kram Jessica