måndag 24 mars 2014

Klänning, loppis m.m

Hej!
Åkte bil genom staden och där hängde den i ett skyltfönster... Världens sötaste klänning!!
Tvärnit och in och prova.
50-talsmodell passar min figur, framhäver det man vill och döljer det man inte vill visa:)
Tyllkant....
Söt krage. Ja, jag föll som en fura! Eftersom fina moster Siw just haft penga-utdelning till sina syskonbarn - och pengarna var tvunget att gå till en själv....ja varför tveka!:)
Det är sällan jag visar mig själv på bild, men nu gör jag det:)
Jag passade på att köpa nya glasögon också. Nu är man gammal (tydligen!!?? Fnys!) och progressiva var ett faktum... De översta är mina gamla bågar som jag haft i 7-8 år...Fegis är jag. Men nu när jag jämför är de nya visst ganska lika... Progressiva är en liten kamp att vänja sig vid, men det går faktiskt ganska bra.

Hjälpte mamma röja i huset inför visningen nästa helg. Hittade en metallstång med dessa små söta klämmor!
Så dem lade jag beslag på, inte kan man slänga så fina... Vet inte vad jag ska ha dem till, men det hittar jag nog på.
Så har jag börjat förodla lite. Kryddor, chili och tomater. Så överkomligt det är NU i dessa så-lådor, men vilket elände det brukar bli med plats sedan, när det ska planteras isär...
Krokusen börjar blomma över redan! Så tidig våren är i år!! Vi var i Göteborg över dagen igår och där var det ännu mer vår och t.o.m lite grönt i vissa träd och buskar, härligt!
På lördag har dottern Claras klass loppis! De samlar till skolresa för de slutas 6:an till sommaren.
På övervåningen på Wickströms Golv, Boråsvägen 40 säljer de loppisprylar, hembakat och de har ett litet café. Så ni som bor nära eller har vägarna förbi - kom och fynda!!

Kram Anna

9 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken supersnygg klänning passade dig perfekt. Härliga bilder, nu syns det att det är vår och det händer saker i trädgårdarna… Mycket kul att läsa på bloggarna.
Lycka till med loppisen!
Kram Birgitta

Anonym sa...

Hej
Va fin du blev. Jättefin klänning. Här har vi fortfarande snö men solen har börjat lysa över oss Men det är kalla nätter så snön smälter ej bort. Men dagarna är härliga. Kram Birgitta från Strömsund

Rut och Signe sa...

Hej Anna! Måste bara säga att du blir såååååå fiiiiin. Underbart söt klänning som passar dig perfekt.

Ha det fint, Marie

VisaLiza sa...

Vilken fantastiskt fin klänning! Förstår att du föll för den. Ser ju ut att vara sydd till dig. Kramar Liza

Viola sa...

Passade dig perfekt denna underbara skapelse, nu laddas det för vårmarknad, synd att du inte är med, kram

Sofia sa...

Men du! den klänningen är verkligen underbar!!! och du passar perfekt i den också... =)
De där klämmorna var ju super fina...
Kramis Sofia

Sofia sa...

Men du! den klänningen är verkligen underbar!!! och du passar perfekt i den också... =)
De där klämmorna var ju super fina...
Kramis Sofia

www.flickorna-i-mellby.blogspot.com sa...

Du blev ju som ny!! Snyggt som attan.
Klämmorna kan du använda att klämma fast dina fina kort med tex i ett raster av något slag eller om en spänd ståltråd.De brukar nypa ganska bra dom små rackarna så man får va lite försiktig och bara klämma ytterst i kanten av kortet så funkar det.
Ha en fin vecka
Kram, Ann

Unknown sa...

Finaste mamma!❤️❤️❤️❤️