söndag 29 april 2012

PT

Hej!


Jag har i många månader tränat 4-5 pass/vecka, (sedan oktober 5 pass/vecka) Många år innan dess har jag tränat 3-4 pass/vecka. Men ändå är jag lös i hullet och har gått upp flera kilo...Ilsknade till ordentligt när jag märkte att byxorna inte längre gick att knäppa, och bokade ett samtal hos en PT - alltså en personlig tränare. Jag förklarade att jag inte vill gå på pass där, utan vill träna hemma och i skogen. Vi gick igenom VAD jag tränat och hur jag ätit och jag fick ett 6 veckorsprogram med 5 pass/vecka.


Pass 1. Jogging 45-60 min. Har innan joggat c:a 30 min, har senaste veckorna ökat på och i fredags joggade jag faktiskt en hel timme utan paus!! Stolt!:) Tempot ska vara 60-70% av max. Man ska kunna jogga och prata samtidigt.
Pass 2+3 Cirkelträningspass enligt hennes schema. 2 pass/vecka där man kör dessa övningar 15 per övning och alltihop 3 ggr. Det tar 45 min. Där finns armhävningar, situps, dips, pulshöjare (höga knän m.m) och annat smått och gott.

Pass 4: Poweryoga som är mitt favoritpass. Man går igenom varje muskel i kroppen och DVD:n tar 45 min.



Pass 5: Stavgång i stadens tvärbranta slalombacke, upp och ner 4 gånger = 1 tim. Inget för veklingar...:)




Jag fick även lära mig hur oerhört viktigt det är att äta mellanmål! I mitt fall är det troligtvis DÄRFÖR jag inte får gensvar på den träning jag gjort! Visste att det är viktigt, men inte att det var SÅ viktigt att träningen rentav är som ogjord om man inte tar det! Så nu är det nya rutiner med det.


Jag har nu tränat och ätit mellanmål ordentligt i 4 veckor. Detta schema ska man följa i 6 veckor, sedan ska man byta till något annat.


Jag kan ännu inte se någon skillnad, men det var ju en vecka med all-inclusive-hotell mitt i som sabbade till lite. Jag tränade som jag skulle, men åt och drack mer än jag borde.


Väldigt intressant detta i alla fall!


Kram Anna

9 kommentarer:

Familjen Zaar sa...

Jisses vad du är duktig !!!! Nu får man ju hur dåligt samvete som helst ! :{ Det verkar som värsta elitträningen...
Lycka till ! ;)
Kram Anki

Torpliv sa...

Du är verkligen duktig, hoppas nya träningsschemat funkar fint så att du får de resultat du önskar och når dina mål! Lycka till!
Kram Petra

Mellbystrand sa...

Imponerande! Lycka till o kämpa på!
Kram
Annika

Viola sa...

VAD DUKTIG DU ÄR...OCH ATT DU HINNER MED..HÄR ÄR DET LÅNGPROMENADER SOM GÄLLER, MALTE OCH JAG GÅR 1,5 TIMME PER DAG :) HA NU EN FIN VALBORG, KRAM

Sofia sa...

Oh, kära nån vad duktig du är!
Själv känner jag att träning alltid kommer i sista hand.... finns så mycket annat jag hellre vill göra!
MEN visst borde man!
Ha nu en fin valborg!
Stor Kram
Sofia

Systrarna Karlsson sa...

Så duktigt av dig. Kämpa på;) även här har det lärts om vikten med mellanmål. Äter nu
Mat var tredje timma och inget där emellan i ett försök att komma tillrätta med min migrän . Även träning görs ett tappert försök men absolut inte i dina kaliber men hade varit coolt och testa;)

Hoppas du har en härlig Valborg
Kram

Nyanser av vitt sa...

Tittar in för att önska dig en fin tisdag.
Kram Agneta

InWhite4You sa...

Oh vad duktig du är. Du ska se att det ger resultar snart. Kram Lena

Camillas vita villa sa...

Hej!
Visst är det härligt att träna. Jag springer tre dagar i veckan och min favvorunda tar 80 minuter att springa. För mig är det viktigt ha regelbundna mattider och om jag ska äta mellanmål är det endast frukt som gäller.
Lycka till!
Kram Camilla