fredag 1 april 2011

På egna ben...

Hej!

Från och med nästa vecka ska jag stå på egna skälvande ben...:)

Parallellt med "Annas idéer" har jag haft ett halvtidsjobb i min pappas golvbutik sedan 23 år tillbaka. Det har varit långt mer än heltid med min firma PLUS en halvtid till alltså...

Butiken gick i årsskiftet över till min syster och hennes man, och jag kände att kanske det är dags att våga nu - helt enkelt stå på egna ben!

Från nästa vecka kommer jag bara ha kvar fredags e.m i golvbutiken, det kan bli lite ensamt hemma på kontoret/verksta´n, så det kan vara kul att ha kvar en liten smula...

Nu blir det en ny fas i mitt liv! Spännande, roligt och samtidigt lite skrämmande!


Jag har redan denna vecka börjat åka ut på lite kundbesök, något jag planerar att försöka göra 1 dag/vecka i mån av tid! Jag kommer att besöka nuvarande kunder i någorlunda närhet, och samtidigt titta lite efter nya.

I måndags var jag på härliga Betty´s i Borås sedan åkte jag till Fritsla och hittade en ny butik - Glindra , och så var jag hos Johannas Blommor i Kinna.


I onsdags åkte jag en längre sväng. Började hos trevliga Emma på "Ateljé Lilling" Hönö, i skärgården utanför Göteborg. Jag hade med mig digitalkameran för att ta ett kort där, men glömde helt bort det! Denna bild är lånad från deras hemsida:

Vidare till "Ljuva hem" i Nödinge. Ägarinnan Jeanette var hemma och sjuk och hade nog glömt att jag skulle komma, så henne fick jag tyvärr inte träffa.

Men vilken rolig idé de gjort i butiken! Se här vad man kan använda mina isskrapor till! Att jag inte tänkt på det!:) Glasunderlägg! En verkligt bra idé! När jag satt och körde bil mellan olika kunder ringde mobilen och något fantastiskt roligt hände! Lokaltidningen Ulricehamns Tidning ska komma hem och göra ett reportage om mig och min lilla firma! Jag blev så GLAD! De kommer på tisdag redan! Så nu gäller det väl att göra en storstädning av hus och framförallt verkstad i helgen:) Och när jag kom hem låg det ett mail från Polisen om att jag slipper parkeringsböterna jag bloggade om häromdagen!:)
Ja, det var minsann en händelserik dag!


Kram Anna

6 kommentarer:

Änglarum sa...

Hej Anna! tittar in o lämnar en hälsning! gillar dina fina saker :) visst är Anna k i Jönköping återförsäljare ?? kramiz Jessica

Anna sa...

Hej! Kul att du gillar mina produkter:) Jodå, Anna K är en av mina återförsäljare! En härlig butik!
Kram Anna

Nyanser av vitt sa...

Vad spännande att stå på egna ben. Det kommer naturligtvis att gå superbra.
Vad kul att du kommer till Vioan i maj
Kram Agneta

Anna sa...

Spännande och skrämmande på samma gång...:) Det ska bli jättekul att träffas hos Viola!!
Kram Anna

Lavendel o Lantliv sa...

Hej Anna,
Vilken spännande tid du har framför dej, lika som mig =) Tack för dina fina kommentare på min blogg jag blir så glad.
Lycka till det kommer att gå finfint!

Anna sa...

Ja, det är spännande...Och känns hur kul som helst!! Tack för dina lyckönskningar och fortsatt stort lycka till med din nyöppning!!
Kram Anna