tisdag 13 mars 2012

Överblivna bilder från reportage

Hej!

Jaha, då var mina "15 minutes of fame" över!:) Nya "Drömhem & Trädgård" finns nu ute i butikerna, och den jag är med i är bortsorterad från hyllorna. Lite sorgligt känns det.

Reportern Åsa Langefors gjorde reportaget och fotografen Monika Norrby tog bilderna. Idag ska jag bjuda på de bilder hon tog som INTE kom med i reportaget - de andra har ni ju sett!


Min korg med citat/ordspråk





Jag viker och river kort.

Kort jag har liggande ihop med gamla klockor på ett skåp.

Mitt mest sålda änglamotiv.


Mitt lager på kontoret. Alla lådor är fyllda av handgjorda papper!

Pappret "Blåklint" i närbild

Papperstillverkning

Guskning - man trycker av arket mot ullfilt för att få vacker struktur.

Arken har pressats och jag lyfter dem från filtarna och upp på torkramen.

Man får vara försiktig i detta moment för nu är de sköra och blöta, går lätt sönder.

16 åt gången läggs på torkramar.

Och så upp i torkställningen!

Här ligger arken på tork och väntar på strykning.

Kram Anna

14 kommentarer:

Viola sa...

Vilka fina bilder...var ju bara tvungen att köpa tidningen..härligt reportage :) är i vattenhålet och idag har jag haft 16+ :), kram

Betongglädje sa...

Vad härligt med bonusmaterial!
Jag köpte tidningen för att läsa om dej, köper aldrig tidningar annars nästan!
Det var ett jättefint repotage som du kan va jättestolt över! Det lever kvar hos mej iaf även om tidningen är borta från hyllan!
KRAMIS

Chokladvillan 1910 sa...

Jädrar vad fint det blir med eget papper ! Tidningen har jag ;)
Syrran var inne ett tag på att göra eget papper men man behöver ju lite plats & grejer...
Kram Anki

katha´s kortmakeri sa...

Var så kul att läsa om dig i tidningen som är ett måste bland många andra här hemma.
Blåklintspapperet är så fint!
Ha en fin kväll.
Kram Katha

Maria sa...

Tänk vilket härligt jobb du har. Bland allt detta vackra och skapande. Fast det har säkert sina baksidor även det. Vilken tur att det blev några bilder till att visa för oss.
Ha en go dag från Maria

Anette sa...

Halloj Anna
Inte ska du vara ledsen tänk alla vi som köpt den tidningen med dej i så vi kan ta fram och läsa om dej om och om igen;)
Kul att du visar dom andra bilderna också ,få se vilket arbete de ligger bakom ditt fina papper .
Ha en underbar kväll.
Kramen Anette

Anonym sa...

Oj oj oj vad vi har missat inlägg... Härligt att ni mår bättre (ja så längesedan var det vi var inne här) ser verkligen fram emot att se resultatet av skåpet, helt ljuvliga kryp in verkligen vackra och fönstret är helt ljuvligt. Sist men inte minst.. Härliga bilder (både de från reportaget och de de valde bort;)

Önskar dig en härlig kväll

Härliga Livet sa...

Vilket jobb du lägger ner. Men det blir ju oxå jätte fint när det är klart. Kul att se resten av bilderna.
Ha en skön dag.
Kram Pernilla

Country Hill sa...

Vilket fint reportage köpte självklart tidningen för att läsa om dig. Hade nog inte fattat att det var så många moment att tillverka papper men så fint det blir. Du är verkligen duktig.
Ha det bäst!
Kram Lena

Änglarum sa...

Hejsan!kul att du visar oss bilderna ;) vilket hantverk du utövar!kram Jessica

Anonym sa...

Oj, så fint det ser ut, jag har läst tidningen flera gånger.

Kram Birgitta

Fägring Stor Återbruk &Vintage inredning sa...

Vad kul att se alla dessa bilder. Jag har naturligtvis köpt tidningen också! Där hittade jag dessutom en tapet till min nya lya1
Kram Berit

Elsa och Helena sa...

Härliga bilder Anna, så roligt att se resten av bilderna som inte var med i tidningen!

KRAM Helena

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det var många fina bilder kvar också...
Ser så spännande ut med att göra papper, skulle gärna vilja lära mig det.
Kram
Marie