söndag 23 oktober 2011

Tibro, Väring, Götene, Järpås

Hej!
I torsdags var jag ute på kundbesök, denna gång i Tibro, Väring, Götene & Järpås.
Ovan ser ni utsidan av "Ängeln i rummet i Götene!


Började på Gröna boden i Tibro. En trevlig blomsteraffär som var på gång att flytta om rejält i butiken.

Mängder av vackra blommor!
Ägarinnan Gunvor är även konstnär och hade vackra kort till försäljning tryckta från egna original. Härligt med kreativa människor!

Nästa stopp blev "Butik Östergården" i Väring.

En helt fantastiskt vacker och stor butik i en renoverad gammal ladugård!

Massor av vacker inredning i underbar miljö!

Ägarinnan Helen har alltid mycket på gång med modevisningar, tjejkvällar m.m. Det visade sig att hon kände till Eva Agnes som skapat mina nya kollektion med kort! Eva har gjort bakgrunden till Helens blogg, världen är liten:)


3:e stoppet blev "Ängeln i rummet" i Götene! Av någon anledning kom den utvändiga bilden längst upp, vet inte hur man ändrar det...

Här har vi ägarinnan Ulla-Britt! I ett gårdshus hade hon skapat en butik fylld av vackra ting!

Jag vill också ha en egen butik, känner jag avundsjukt...:)

Här var en mysig hörna tapetserad med gamla tidningsurklipp. Bilden blev tyvärr lite suddig...



Även Ulla-Britt är konstnär!


Sista stoppet blev Järpås blommor i Järpås hos Carina & Kenneth. Jag glömde kameran i bilen! Skäms... Carina hade nyss tagit över blomsteraffär av sin syster och har mycket tankar och idéer på gång!

Kram Anna

9 kommentarer:

Cajsas Faster sa...

Vad roligt det är med dina resereportage!

Tänk vad många kreativa och modiga kvinnor det finns som satsar på eget!!

Ha en bra dag. Kram Marie

Lisa sa...

Hej min vän...Jag tror jag flyttar in i den gamla ladugården på stört. Jösses så vackert. Vilken resa du varit ute på. Blir avis så de ryker. HUr mycket slank med hem eller kunde du hålla dig ?? Dit badrum kommer bli kanonfint tror jag och ni får väl mixa nytt och gammalt på nåt vis. Fast ibland lyckas vi kvinnor ju får vår vilja igenom eller hur,hahhaa. Ha en underbar vecka nu...

Kramar Lisa

Anonym sa...

Jag är mållös... det vill inte säga lite. Vilka underbara butiker.

Kram Birgitta

Änglarum sa...

Hej Anna! jag kommer få åka Rally mellan alla butiker ;)) hi hi Något som saknas är en bok innehållande mysiga butik tips! jag brukar googla när vi ska ut o åka, men inte alltid får man träffar på google! jag har skaffat mig en skrivbok,där präntas mysiga butiker o fik ner.Ha en fin dag! kramiz Jessica

Sofia sa...

Hejsan, va mycket mysiga butiker det finns...... Jag vill också åka runt som du gör. Kram Sofia

Anneli sa...

Vilka butiker!!!!!
Känner att jag bara måste besöka dessa.....
men en fråga .....Var ligger Väring?

Kul idé med en karta med "Häftiga" butiker!

ha det gott,
Kram Anneli.

Country Hill sa...

Hej Anna, så mycket fint du gör du är verkligen duktig och flitig. Så många fina butiker du får besöka kan tänka mig att de faller för din fina kollektion.
Ha det gott!
Kram Lena

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så härligt att få besöka så många fina butiker! Hos Helen har jag varit, och där vet jag att det är jättefint. Men de andra skulle jag gärna besöka,
kram
Marie

Lotta sa...

Vilka kreativa kvinnor du besökt! Underbara bilder. ja man blir sugen att starta eget!! Tack för din snabba leverans. Jag blev supernöjd igen! Kram Lotta