lördag 19 februari 2011

I händerna på andra...

Hej!
Jag har ju sedan jag började jobba ut mot butik varit en "tillverkande grossist".
Alla papper har jag gjort för hand, allt tryck, rivning till mindre kort, pyssel och packning har jag skött själv. Alltså - kommer många order på en gång - jobbar man helt enkelt hårdare och längre dagar för att få iväg beställningarna så fort som möjligt! Nu har jag ju plötsligt många fler produkter, många som jag designar och bestämmer hur de ska se ut, men inte tillverkar själv. Man är helt enkelt i händerna på andra...Nu kan jag inte styra hur fort det går längre! Lite frustrerande måste jag säga! Jag trodde jag skulle få alla nya textilprodukter DENNA vecka, eller senast nästa. Men nu fick jag besked att de kan skicka det till mig tidigast nästa fredag...Så ni som har beställt:

Panelgardiner...
dukar...grytlappar, kuddar m.m får helt enkelt vänta lite till...jag kan tyvärr inte påverka det!

Måste även visa mitt "sadelgjords-bord" jag köpte i Skåne för några år sedan! Ett fint litet bord som jag är väldigt förtjust i! Det var faktiskt min sambo som såg det. Det låg så mycket varor på det att jag inte uppfattade att det var till salu! TUR att han såg det för det pryder verkligen sin plats på verandan!
Kram och hav tålamod ni som väntar på textilen, den som väntar på något gott...

2 kommentarer:

Nyanser av vitt sa...

Tråkigt men så är det och alla som väntar på något gott....
Jättefint bord.
Kram Agneta

Home No.1 sa...

Hej! inte visste jag att du var så insatt, kul! Ska kolla upp boken som du skrev om, ikväll när det är lugnt!
Förstår din frustration att vara i händerna på andra, man får bara snällt vänta...
Vad fint arbetsrummet blev, jo ditt skåp kanske du kunde tapetsera på i någon vacker tapet, det ska jag prova att göra på ett liknande skåp, sen köra över med någon mattlack. ha en fin dag vännen så hörs vi! Kram Annica.